جمع اندیشی محاسبات شناختی با موضوع یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی

چهارمین جمع اندیشی محاسبات شناختی با موضوع یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، شنبه پنجم بهمن ماه در مرکز نوآوری گروه بهسازان فردا “پل‌وینو” برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در ابتدای جلسه محمد اخایی، عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به تشریح فرایند تحلیل داده  پرداخت و مراحل آموزش یک ماشین را با توجه به الگوی یادگیری آن بیان کرد. وی همچنین از کاربردهای تحلیل داده و چالش‌های عملیاتی تحلیل داده گفت و به اهمیت هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بانکداری اشاره کرد. بر شمردن نمونه‌های جهانی و پروژه‌های عملیاتی صورت‌گرفته در صنایع مالی از دیگر موارد اشاره شده توسط وی بود.

در ادامه عمار جلالی منش، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فن‌آوری اطلاعات ایران(ایران داک) دیگر مهمان مدعو این برنامه به تشریح پردازش زبان طبیعی و نمونه متعالی آن، ایجاد زبان طبیعی و همپوشانی با مباحث یادگیری ماشین پرداخت و به اهمیت این مفهوم در توسعه ربات‌های مشاور در صنایع مختلف و به‌ویژه بانکداری اشاره کرد. وی از بازار رو به رشد این فن‌آوری با ارجاع به گزارش مجله فورچون گفت و در انتها به معرفی ربات اجتماعی تولید شده در پژوهشگاه ایرانداک و قابلیت یادگیری آن با توجه به نیاز سازمان ها پرداخت.

در بخش دوم برنامه جمع اندیشی ، جلسه پرسش و پاسخ میان شرکت کنندگان و مدعوین در قالب پنل تخصصی برگزار شد و شرکت کنندگان این رویداد به بحث و تبادل نظر در زمینه های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی پرداختند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1