پرداخت نقدی، همچنان بخش مهمی از اقتصاد جهانی را تشکیل‌ می‌دهد

گزارش دویچه بانک از افزایش پرداخت موبایلی؛

گزارش دویچه بانک از افزایش قابل توجه پرداخت موبایلی حکایت دارد. در این گزارش اما عنوان شده است که پول نقد همچنان اهمیت گسترده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، تازه‌ترین گزارش دویچه بانک آلمان می‌گوید که علی رغم رشد شتاب ان پرداخت موبایلی ، اما روش پرداختی بر اساس پول نقد همچنان بخش مهمی از اقتصاد بسیاری از کشورها در سراسر جهان را تشکیل ‌می‌دهد.
 
این گزارش نشان می‌دهد که پرداخت موبایلی تا 5 سال آینده با افزایش 4 برابری 40 درصد از خریدهای فروشگاهی در آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد. بر اساس یافته‌های این گزارش رشد مشابهی در زمینه پرداخت موبایلی نیز در دیگر کشورهای توسعه یافته صورت خواهد پذیرفت.
 
این موضوع در بازارهای خاص به کاهش استفاده از کارت‌های اعتباری و بدهی پلاستیکی منجر خواهد شد، با این حال، پرداخت از طریق پول نقد به عنوان مهمترین بخش از بسیاری از اقتصاد‌های جهانی باقی خواهد ماند.
 
ماریون لبور، معاون دویچه بانک در بخش تحقیقات در این باره می‌گوید: زمانی که مردم درباره آینده پرداخت صحبت می‌کنند، آنها به صحبت درباره پایا ن پول نقد تمایل دارند. نظرات ما اما متفاوت است. نه تنها فکر می‌کنیم که پرداخت از طریق پول نقد برای مدت زمان طولانی باقی خواهد ماند، بلکه شاهد انتقال به پرداخت‌های دیجیتال به عنوان داشتن حداقل قدرت پتانسیل تراز مجدد قدرت اقتصادی جهانی خواهیم بود.
 
وی عنوان می‌کند که در اقتصادهای نوظهور کارت‌های پلاستیکی به طور کامل از میان برداشته خواهند شد چرا که جوامع به طور مستقیم از پرداخت نقدی به پرداخت موبایلی پرش خواهند داشت. به طور مثال در هند، پرداخت نقدی از 59 درصد در سال 2000 به 30 درصد در سال 2016 میلادی کاهش پیدا کرد. در چین نیز پرداخت نقدی از 63 درصد به 11 درصد در سال 2016 میلادی کاهش پیدا کرد.
 
در مقابل، در اقتصادهای توسعه یافته، پول نقد و کارت های پلاستیکی در زندگی‌ روزانه مشتریان تلفیق شده اند.حدود 40 درصد از مشتریان در جوامع توسعه یافته پرداخت‌های سنتی را بر کیف پول های دیجیتال ترجیح می‌دهند.
 
لبور در این باره می گوید: افزایش پرداخت موبایلی به دلیل چند فاکتور صورت می گیرد که شامل سرعت، راحتی و غیبت مالیات می شود. وی می گوید که خرده فروشان با نصب اپلیکیشن ‌های پرداخت موبایلی برای پاسخگویی به درخواست مشتریان به روندهای موجود در این زمینه توجه می‌کنند.
 
وی می افزاید: پرداخت موبایلی موانع روانشناختی را حذف می‌کند چرا که در این نوع از پرداخت نیازی به تایپ رمز و یا به همراه داشتن پول نقد نیست.
 
دویچه بانک و نقش‌ بی‌بدیل در توسعه آلمان
 
دویچه بانک یک بانک سرمایه گذاری آلمانی چند ملیتی و شرکت خدمات مالی است که مقر اصلی آن در شهر فرانکفورت آلمان واقع شده است. این بانک در 58 کشور فعالیت می‌کند و حضور قابل توجهی در اروپا، آمریکا و آسیا دارد.
 
دویچه بانک از نظر میزان کل دارایی هفدهمین بانک بزرگ جهان به شمار می‌رود. این بانک به عنوان بزرگترین نهاد بانکی آلمان، بخشی از شاخص بازار بورس  DAX به شمار می رود. این بانک در سال 1870 میلادی در برلین و به عنوان یک بانک تخصصی در زمینه تامین مالی خارجی و ارتقای کارشناسان آلمانی تاسیس شد. این بانک نقش قابل توجهی در ارتقای صنعت آلمان ایفا کرد و مدل کسب و کار ی آن بر تامین مالی مشتراین صنعتی این کشور متمرکز است.

 

 

موبایل پیمنت

فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  36