چگونه از طریق اینستاگرام بازار یابی کنیم؟ / بیمه ها از بانک ها عقب افتادند

قابل توجه شبکه فروش و شرکتهای بیمه؛

اورازیو اسپوتو یکی از مدیران موفق کسب و کارهای اینترنتی در ایتالیا راهکاری منحصر بفردی در خصوص توسعه کسب و کار از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام ارایه داد که بدون شک برای شرکتهای بیمه و شبکه فروش می تواند مفید واقع شود با توجه به اینکه به نظر می رسد شرکتهای بیمه در این زمینه ضعبف عمل کرده اند و کمتر از ظرفیتهای این شبکه اجتماعی بهره برده اند، این در حالی است که گشت و گذاری در فضای اینستاگرام نشان می دهد برخی بانک ها در این زمینه توانسته اند کسب و کار خود را قوت بخشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از ریسک نیوز، ششمین همایش بین المللی دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری در حالی روز جمعه برگزار شد که مباحث مطرح شده در این گردهمایی توسط صاحب نظران اروپائی می تواند برای تمام کسب و کار های مختلف از جمله صنعت بیمه راهگشا باشد.

در این همایش که یکی از حامیانش نیز شرکت بیمه آرمان می باشد، راهکارهای متنوعی در خصوص توسعه کسب و کار های دیجیتال با اتکاء به شبکه های اجتماعی مطرح گردید.

به نظر می رسد حضور بیمه ها در همایش هایی از این دست بتواند منجر به افزایش تجارب انها شود و راهی برای ورود به حوزه های جدید کسب و کار باشد.

اورازیو اسپوتو یکی از مدیران موفق کسب و کار های اینترنتی در ایتالیا راهکاری منحصر بفردی در خصوص توسعه کسب و کار از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام ارایه داد که بدون شک برای شرکتهای بیمه و شبکه فروش می تواند مفید واقع شود با توجه به اینکه به نظر می رسد شرکتهای بیمه در این زمینه ضعبف عمل کرده اند و کمتر از ظرفیتهای این شبکه اجتماعی بهره برده اند، این در حالی است که گشت و گذاری در فضای اینستاگرام نشان می دهد برخی بانک ها  در این زمینه توانسته اند کسب و کار خود را قوت بخشند به طوریکه بانک شهر چندی پیش خبر داد اینستاگرام بانک شهر پرمخاطب ترین صفحه مجازی بانک های کشور شد.

بانک شهر توانسته از طریق راه اندازی کمپینهای مختلف در صفحات این شبکه اجتماعی اهداف آشنا سازی شهروندان با موضوعات مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و به ویژه بانکی برگزار می کند و توانسته با بیشترین نرخ درگیری در بین صفحات اجتماعی شبکه بانکی ، تعامل دوسویه مناسبی را با دنبال کنندگان خود برقرار کند.

به نظر می رسد شرکتهای بیمه با توجه به اینکه ماهیت فعالیت انها ایجاد امنیت و ارامش خاطر است باید در این زمینه قوی تر عمل می کردند .

سخنان اورازیو اسپوتو می تواند برای شرکتهای بیمه و شبکه فروش اعم از نمایندگان و کارگزاران راهگشا باشد.

اورازیو اسپوتو  با بیان اینکه ایجاد یک طرح محتوایی در اینستاگرام   در وهله اول مهم است ، به برخی فاکتورهای اساسی اشاره کرد و گفت:دیجیتال مارکتینگ در جهان روزبروز دارد مهم تر می شود ، در سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری ها دارند رشد می کنند ،پس باید طرح محتوا را داشته باشیم و شاخصهای عملکرد را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه اندازه گیری عکسها و تعداد پست ها در اینستاگرام اهمیت دارد تاکید کرد: ارتباط مستقیم بین ما و فالویرها باید برقرار شود حتی یک سلفی زیبا می تواند به ارتباط یا افزایش و رشد بیزینس شما کمک‌ کند.

این فعال شبکه های اجتماعی با بیان اینکه اینستاگرام از پرروندترین شبکه‌های اجتماعی است و در تمام رده های سنی در ایران شیوع دارد، گفت: در بخش اول انیستاگرام را باید بشناسیم ، مرحله دوم مدیریت محتوا است و در مرحله سوم شناخت اینفلوینسرهاست .

وی تصریح کرد: باید در ابتدا  یک چک لیست داشته باشیم و اکانت مورد نظر را ایجاد کنید بهتر است اکانت با نام مستعار و نامی نواورانه که خیلی مهم است
وی افرود:مرحله بعدی  فالو کردن افراد مرتبط است و اینکه باید با اکانت‌های با کیفیت و مرتبط  در ارتباط باشید.

وی در ادامه به ارایه اماری از بازدید های اینستاگرام پرداخت و گفت: از سپتامبر ۲۰۱۹ اکانت‌های فعال در اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد نفر
و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر فعال هستند.

اورازیو اسپوتو همچنین خبر داد: ورژن ویندوزی و بر پایه وب اینستاگرام هم در دسترس قرار گرفته است.

به گفته وی اینستاگرام با کمک هوش مصنوعی جلوی اخبار فیک را گرفته است .

وی تصریح می کند: ایستاگرام حتی دارد جای آمازون را می گیرد چرا که بسیاری تولیدات در حال فروش در این شبکه است.

وی در ادامه پیشنهاد داد: توجه داشته باشد که تعداد لایک مهم نیست مهم این است که چه تعداد افراد را می توانید در گیر پست ها کنید
می توانید از یک تولید کننده بخواهید که محصولاتتان را بفروشد و این به فالویرهای شما بستگی دارد.

وی در ادامه به ارایه پیشنهاد جالبی پرداخت که به نظر می رسد می تواند برای شرکتهای بیمه نیز مفید باشد ، وی گفت: می توانید برای خیریه های مختلف کسب مبالغ کنید و ازین طریق هم می توانید در کسب فالویرها موفق باشید و هم در راستای رسالتهای اجتماعی و فردی گام بردارید.

وی تصریح کرد: وقتی می خواهیم پروژه را استارت بزنیم باید از تولید کنندگان محتوا کمک بگیریم ، چون مساله فقط فروش محصول نیست.

وی سخنان خود را با سوالی ادامه داد و گفت: چگونه می توانیم در صنایع استراتژیک تولید محتوا داشته باشیم؟ در این راستا استفاده از هشتگ مهم است که مرتبط با محتوا باشد و می توانید مخاطبان خاص خو را به سمت کار خود  سوق دهید همچنین موقعیت جغرافیایی کمک می کند که شناخته شوید پس توجه به موقعیت جغرافیای خیلی مهم است در تولید هشتگ ها، حتی می توانید هشتگهای خود را بسازید و طبقه بندی کنید که هشتگها برای کدام پست ها مفید بوده یا اصلا تاثیری نداشته است.

این فعال شبکه های اجتماعی که دارای یک شرکت کسب  کاری بزرگ در ایتالیا است تاکید کرد : حدود ده هشتگ برای یک پست کافی است و نرم افزارهای بسیاری هستند که می توانند مشخص کنید که آیا هشتگ مناسب و مرتبط هست یا نه یا حتی موتور جستجوی اینستاگرام
هم می تواند کمک کند که هر هشتگ چند بار دیده شده است.

وی به مفهوم کلمه اینستاگرام اشاره کرد و گفت: اینستا بر می گردد به خلق محتوا؛ اما باید بدانیم که ۵۰ درصد  دیگر ماجرا گرام است یعنی ارتباط بین افراد و به اشتراک گذاری داده ها.

وی در ادامه به ارایه راهکارهایی پرداخت و گفت: اگر کپشنها طولانی تر باشد افراد بیشتری درگیر پست شما می شوند، اگر محتواهایی که قابل سیو شدن توسط بازدید کنندگان باشد تولید کنید بسیار عالی است در این راستا تلاش کنید تعداد عکسها را افزایش و کپشن طولانی تر باشد تا افراد بیشتری را درگیر کند.

وی با بیان اینکه می توانید یک کامیونیتی و اجتماع واقعی در اینستاگرام ایجاد کنید تا تعاملات بین خود و دیگران را افزایش دهید ، تصریح کرد: در فضای اینترنتی در مورد دیجیتالی شدن حرف می زنیم پس سعی کنید یک وب سایت داشته باشید و یک ارتباط قوی بین وب سایت   و شبکه های اجتماعی خود برقرار کنید.

به گفته وی نکته دیگر استفاده از ویدیو است که تحول ایجاد می کند وتبدیل شده به تلویزیون اینستاگرام ، پس اگر ویدیوهای خوبی تولید و روی igtv قرار دهید اثر گذار است.

به گفته وی از طرف دیگر تعامل با فالویرها مهم است پس از آنها بپرسید که به چه محتوایی نیاز دارند به نوعی یک نوع مشارکت رسانه ای ایجاد کنید و هر از گاهی نظر سنجی داشته باشید.

وی می گوید: استراتژی "فالو بک" مهم است و اینکه از فالو برخی اکانتها جلوگیری کنید.

این کارشناس رسانه های دیجیتال می گوید: ضمن اینکه مستمر و پایدار در اینستاگرام فعال باشید نه نامنظم چرا که الگوریتم اینستاگرام عاشق محتواهای لایوو پیوسته است.

وی تصریح کرد : در استوری ها تمام شاخص ها تجمیع می شود از جمله هشتگ ، استیکر و.. بنابراین سعی کنید از ظرفیت استوری به خوبی بهره برید.

اورازیو اسپوتو می گوید: گام بعدی دیدن و احساس کردن است اگر اکانت شما به واسطه تعیین موقعیت جغرافیایی و هشتگ های موثر متعادل باشد اشخاص عاشق اکانت شما می شوندپس مساله فقط طرح محتوا نیست بلکه تعادل در پیج هم مهم است.

وی می گوید: گام بعدی تحلیل های آماری است که متوجه شوید پست های شماچقدر دیده شده اند، مساله فقط تولید محتوا نیست بلکه اشتراک گذاری آن هم مهم است
از طرف دیگر شناسایی تولید کنندگان محتوا مهم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  3  =