برنامه مایکروسافت برای از بین بردن ردپای کربن خود تا سال ۲۰۳۰

مایکروسافت متعهد شده است ردپای كربن خود را در دهه آینده از بین ببرد و برای کمک به توسعه تکنولوژی های پاک سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از زیست آنلاین، این غول فناوری روز پنج شنبه اعلام کرد به دنبال حذف کربن ، بیشتر از میزان انتشار خود تا سال 2030 است.

برد اسمیت، رییس مایکروسافت طی یک بیانیه اعلام کرد: در حالی که جهان نیاز دارد به انتشار صفر خالص برسد، کسانی از ما که توانایی حرکت سریع تر و پیشرفت بیشتر را دارند باید این حرکت را انجام دهند.

برنامه این شرکت شامل کاهش انتشار کربن، که پیش بینی می شود امسال حدود 16 میلیون تن باشد، توسط خود شرکت و هم در زنجیره تأمین آن می باشد.

اسمیت گفت: ما این هزینه را با افزایش هزینه کربن داخلی خود تأمین خواهیم کرد. اشاره وی به مالیات 15 دلار ی به ازای هر تن کربن است که همه واحدهای تجاری مایکروسافت بر اساس میزان انتشار، باید آن را پرداخت کنند.

هزینه ای که در سال 2012 تصویب و در سال گذشته تقریباً دو برابر شد، در فعالیت هایی گسترش می یابد که شامل انتشار غیرمستقیم فعالیت هایی از قبیل ساخت، حمل و نقل و مشتریان الکترونیکی که از محصولات استفاده می کنند، می باشد.

اقدامات برای کاهش انتشار مستقیم، شامل خرید انرژی تجدیدپذیر کافی به منظور تامین 100 درصدی برق تا سال 2025 و استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در محیط کار تا سال 2030 است.

مایکروسافت همچنین یک صندوق نوآوری آب و هوای یک میلیارد دلار ی برای توسعه فناوری های کاهش کربن ایجاد خواهد کرد.

این شرکت ادعا می کند تا سال ۲۰۵۰ تمام کربنی را که مستقیماً یا با مصرف برق، از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۷۵ منتشر کرده است از محیط زیست خارج خواهد کرد.

منبع: cnn

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  +    =  20