آشنایی با سرویس‌ مکان محور تی تک (LBS)

در جهان پرشتاب امروز عناصر زمان و مکان جزء جدانشدنی هر کسب و کاری ‎هستند و با توجه به رشد روز افزون تکنولوژِی، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای مدیریت منابع و ارتقاء امنیت خود، به نوعی وابسته به سرویس‌های مکان محور خواهند شد. شرکت تی‌تک به پشتوانه تلاش و به‌کارگیری دانش نیروی جوان و متخصص داخلی و با نگاهی به نیاز آینده این صنعت می‌کوشد در جهت پیشبرد اهداف توسعه پایدار، خدمات خود را با بالاترین استانداردها ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سرویس‌های مکان محور(Location Based Services یا به اختصار LBS ) یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌های فناوری اطلاعات است که با توسعه فناوری‌های بیسیم، به‌صورت چشمگیر درحال توسعه و پیشرفت است. به‌کارگیری این سرویس‌ها در صنعت پست و لجستیک امکانات ویژه‌ای را در راستای مدیریت زمان، منابع و تامین امنیت کالاهای خاص در اختیار فعالین این حوزه قرار می‌دهد.

سرویس‌ مکان محور تی‌تک سرویسی است که عملکرد آن منطبق با نیازهای فعال پست ی، قابل تعریف است. این سرویس با قابلیت اجرا برروی تمامی دستگاههایی که قابلیت ثبت و ارسال موقعیت مکانی را دارند (تلفن های همراه، کارتخوان های اندرویدی و…) در هر لحظه از سفر مرسوله از چگونگی وضعیت بسته و وضعیت پرداخت مربوط به آن اطلاعاتی کاربردی در اختیار فعال پست ی قرار خواهد داد. راه اندازی، توسعه و پایداری این سرویس و یکپارچه سازی آن با سایر سامانه ها، وابسته به استانداردسازی و گسترش زیرساخت‌های ارتباطی هوشمندی ا‌ست که در تی‌تک بنا شده است.

سرویس مکان محور تی‌تک با درنظر گرفتن دو عنصر ارزشمند زمان و مکان، تاثیر قابل توجهی در بهبود سیستم اقتصادی شرکت‌ها (کنترل و کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری) داشته و صنعت پست و لجستیک در بستر این خدمات تحولات ویژه‌ای را تجربه خواهد کرد. تی‌تک پایش لحظه به لحظه سفر مرسولات را با استفاده از بالاترین سطح فناوری‌های موقعیت ‎یاب ممکن می‌کند و با راه‌اندازی این سرویس، کلیه تراکنش‌های انجام شده بر روی مرسوله از مبدأ تا مقصد قابل نمایش خواهد بود.

علاوه بر قابلیت رصد مرسوله، قابلیت بهینه ساز مسیر و مقایسه برنامه تعریف شده برای سفر مرسوله با کار اجرا شده از دیگر قابلیت‌های سرویس مکان محور تی تک است. همچنین در مسیر سفر مرسوله از مبدأ تا مقصد، تراکنش‌های مختلفی بر روی آن انجام می‌شود که سرویس مکان محور علاوه بر اطلاع رسانی جزء به جزء این فرایند، در صورت بروز خطا، فعال پست ی را از آن مطلع ساخته و بصورت هوشمند علت بروز خطا را اعلام می‌کند. نمایش‌ نحوه انجام همه تراکنش‌های مالی بر روی مرسولات نیز با استفاده از این سرویس صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از امکانات کاربردی‌ که تی تک در اختیار کاربران سرویس مکان محور قرار می‎دهد قابلیت تعریف مناطق فعال هر استان و شهر، تعریف نقاط ثابت به عنوان نمایندگی ها، شعب و دفاتر و تعریف و تخصیص کارکنان مختلف به بخش های مختلف است. همچنین با استفاده از قابلیت‌های گسترده این سرویس اطلاع از نحوه تخصیص دستگاه‌ها به تحصیلداران نیز قابل بررسی است.

ژئوفنس (Geofence) یا قابلیت تبیین مرزهای مجازی از دیگر امکانات سرویس مکان محور تی تک می باشد که به فعال پست ی این امکان را می‌دهد مرزهایی مجازی برای محدوده های کسب و کار ی خود تعیین کند. این کار مدیریت دفاتر و خودروهای درون ناوگان فعال پست ی را تسهیل کرده و به فعال پست ی اجازه می‌دهد از ورود و خروج‌های غیرمجاز به یک ناحیه خاص مطلع شده و مسیرهای طی شده  را رصد کند.

همچنین، ژئوفنس به همراه ردیاب جی پی اس آنلاین، کاربر را قادر می سازد تا نواحی خاصی را بر روی نقشه مشخص کرده تا سیستم  به صورت خودکار در صورت ثبت ورود یا خروج غیرمجاز، پیام هشدار را مخابره کند. ژئوفنس راهی هوشمندانه برای رهگیری مرسولات و به خصوص مرسولاتی است که می‌بایست مسیر معینی را طی کنند و می تواند منجر به عملکرد منظم‌تر ناوگان پست ی و لجستیکی  شده و سرعت و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را افزایش دهد.

در جهان پرشتاب امروز عناصر زمان و مکان جزء جدانشدنی هر کسب و کار ی ‎هستند و با توجه به رشد روز افزون تکنولوژِی، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تمامی کسب و کار های بزرگ و کوچک برای مدیریت منابع و ارتقاء امنیت خود، به نوعی وابسته به سرویس‌های مکان محور خواهند شد. شرکت تی‌تک به پشتوانه تلاش و به‌کارگیری دانش نیروی جوان و متخصص داخلی و با نگاهی به نیاز آینده این صنعت می‌کوشد در جهت پیشبرد اهداف توسعه پایدار، خدمات خود را با بالاترین استانداردها ارائه کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  −  32  =