شبکه تُن غیرمتمرکز خواهد بود و تلگرام کنترلی بر آن نخواهد داشت

اطلاعیه تلگرام:

تلگرام به‌تازگی در رابطه با بلاکچین تُن (TON) و رمزارز اختصاصی این پلتفرم یعنی توکن گرام (Gram) اطلاعیه جدیدی منتشر کرده است و به توضیح نکات مهمی پیرامون خریدوفروش توکن‌های گرام، نحوه مدیریت شبکه تُن و نقش تلگرام در کنترل این پلتفرم پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، تلگرام در این اطلاعیه به توضیح و شفاف‌سازی در زمینه برخی ابهامات موجود در مورد این پروژه بزرگ پرداخته است.

طبق توضیحات بیان شده در این اطلاعیه، مجموعه تلگرام از سال ۲۰۱۷ مشغول به توسعه بلاکچین جدیدی برای شبکه باز تلگرام یا همان تُن (TON) و رمزارز اختصاصی این پلتفرم به‌نام گرام (Gram) بوده است و هدف از این پروژه بهبود سرعت، افزایش امنیت شبکه پرداخت و همچنین بهبود کاربری و مقیاس‌پذیری این پلتفرم جدید نسبت به دیگر اکوسیستم‌های بلاکچینی بیان شده است.

باتوجه به شایعات مطرح شده و سواستفاده‌های فراوانی که در مورد این پروژه صورت گرفته است، تلگرام تصمیم گرفته است که در مورد برخی از جزییات مربوط به این پلتفرم توضیحاتی را جهت شفاف‌سازی بیشتر ارائه کند.

توکن‌های گرام هنوز برای خریدوفروش در دسترس عموم قرار نگرفته‌اند

طبق جزئیات ارائه شده در این اطلاعیه، توکن ‌های گرام هنوز برای معاملات عموم عرضه نشده‌اند و هیچ مجموعه‌ای که به فروش یا پیش فروش این توکن ‌ها اقدام کرده باشد مورد تایید تلگرام نبوده و هیچگونه مشارکتی با تلگرام ندارند.

تیم تلگرام به علاقمندان این توکن مشخصاً هشدار داده و اعلام مینماید که هیچکدام از این وبسایت‌های خریدوفروش معتبر نبوده و تلگرام هیچگونه همکاری یا مشارکتی با آنها در زمینه فروش توکن ‎های گرام ندارد.

بلاکچین تُن که قرار است بستری برای عرضه توکن ‌های گرام باشد هنوز در مرحله آزمایشی و بتا قرار دارد. برای مراجعه به سایت تست بتا میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید. توکن ‌های تلگرام تنها زمانی ساخته و عرضه خواهند شد که بلاکچین آن بصورت کامل راه‌اندازی شده باشد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که پس از راه‌اندازی بلاکچین تُن، شرکت تلگرام هیچگونه دخالتی در ادامه مسیر پیش‌رو نخواهد داشت و هدف تیم تلگرام تنها ایجاد یک پلت‌فرم غیرمتمرکز است که توسعه‎دهندگان ثالث با ساخت اپلیکیشن ‌های مختلف و قراردادهای هوشمند، این اکوسیستم را حفظ و مدیریت نمایند.

این وظیفه توسعه‌دهندگان و کاربران این اکوسیستم جدید خواهد بود که در مورد پذیرش و اجرای این اپلیکیشن ‌ها تصمیم‌گیری کنند و تلگرام هیچگونه مسئولیت یا دخالتی در این زمینه نخواهد داشت.

بلاکچین تُن متن‌باز و در دسترس همگان خواهد بود. پس از راه‌اندازی این پلتفرم، تلگرام هیچگونه امتیاز ویژه‌ای و یا دخالت و مسئولیتی در زمینه مدیریت آن نخواهد داشت. احتمال دارد که تلگرام و کارمندان آن پس از راه‌اندازی این بلاکچین، نسبت به خرید و ذخیره گرام اقدامی نکنند و درصورت خرید این توکن ‌ها، در پروسه رای‌گیری یا تایید پروسه‌های مرتبط با این پلتفرم شرکت نخواهند کرد.

 
توکن گرام شما را پولدار نخواهد کرد

تلگرام هیچ وعده‌ای مبنی بر کسب سود از طریق خرید و ذخیره توکن گرام نداده است. توکن ‌های گرام صرفاً به‌عنوان ابزار معاملاتی بین کاربران شبکه تُن مورد استفاده قرار خواهند گرفت. گرام برای اهداف سرمایه‌گذاری طراحی نشده است و علاقمندان نباید با تصور کسب سود نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

همچنین با خرید این رمزارز شما از سهام یا امتیاز ویژه‌ای در شبکه تلگرام برخوردار نخواهید شد. پیش از خرید گرام باید کاملاً نسبت به ریسک نگهداری دارایی‌های دیجیتال و نوسانات قیمت آنها آگاه باشید و باتوجه به اینکه ممکن است هر زمان ارزش این توکن ‌ها با کاهش روبرو بوده و یا حتی ارزش آنها به کلی از بین برود و همینطور ممکن است قوانین دولت‌ها نسبت به آنها تغییر کند، نسبت به خرید این گونه دارایی‌ها اقدام نمایید.

در انتهای این اطلاعیه آمده است که کیف پول تُن یک برنامه کاملاً مستقل خواهد بود و با پیامرسان تلگرام ادغام نخواهد شد. این اپلیکیشن ، یک کیف پول مستقل خواهد بود و با دیگر کیف‌پول‌های موجود در بازار نیز رقابت خواهد کرد.

 

منبع: telegram

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −  60  =