راه اندازی سیستم انتقال طلای دیجیتال توسط تاکاس بانک ترکیه

تاکاس بانک استانبول ترکیه (بانک تصدی و پرداخت) اعلام کرد که سیستم انتقال پول بر بستر بلاک چین و با پشتوانه طلای آن هم اکنون فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، طبق اعلان تاریخ ۳۰ دسامبر، تاکاس بانک طلا ی دیجیتال BiGA را عرضه کرده است تا سیستم مبتنی بر بلاک چین برای صدور، بازپرداخت و انتقال طلا ی دیجیتالی را به بانک ها ارائه دهد.

سیستم BiGA که ابتدا در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد، به بانک های شرکت کننده در این سیستم امکان می‌دهد تا از فناوری بلاک چین برای انتقال دارایی های دیجیتال که بیانگر ارزش طلا ی فیزیکی هستند استفاده کنند. هر دارایی بیانگر یک گرم طلا است که در صندوق های بازار بورس استانبول ترکیه ذخیره شده است.

در وبسایت رسمی این بانک آمده است که پروژه BiGA در صدد ایجاد زیرساختی است که انجام انتقال طلا ی غیرفیزیکی با استفاده از فناوری بلاک چین و با استاندارد مشخص و با ارزش معادل با طلا ی ذخیره شده را امکان پذیر خواهد کرد. مسئولان تاکاس بانک در مصاحبه با آژانس خبرگزاری ترکیه ای AA گفتند:

    این پلتفرم با امکان پذیر ساختن استفاده از فناوری بلاک چین برای انتقال دارایی های دیجیتال که به خودی خود ارزشی ندارند و ارزش آنها بر اساس کالاهای فیزیکی است و با رعایت قوانین موجود، خود را از بسیاری از پروژه های مشابه دیگر جدا می‌کند.

بانک های مهم ترکیه در مسیر استفاده از فناوری بلاک چین

تاکاس بانک پلتفرم طلا ی دیجیتال BiGA را با مشارکت چندین موسسه مالی ترکیه ای نظیر وام دهنده دولتی زراعت بانک و واکیف بانک، وام دهنده خصوصی گارانتی بانک و بانک های خصوصی و دولتی نظیر آلباراکا ترک، کویت ترک و زراعت بانک عرضه کرده است.

تاکاس بانک، دفتر پایا پای مرکزی در ترکیه است که هم چنین خدمات تهاتر را برای بازارهای BIST مشخص شده توسط آژانس نظارت و قانونگذاری مالی یعنی هیات بازارهای سرمایه ترکیه ارائه می‌دهد.

حرکت ترکیه به سمت بلاک چین

پس از اعلام برنامه ها در جهت زیرساخت بلاک چین ملی، ترکیه شاهد رشد ثابتی در پروژه های بلاک چین در بخش عمومی و خصوصی بوده است. رییس جمهور رجب طیب اردوغان در برنامه ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خود گفت که دولت در این سال، آزمایش لیر دیجیتال بر بستر بلاک چین را به پایا ن خواهد رساند.

در سپتامبر ۲۰۱۸، BIST سیستم مبتنی بر بلاک چین توسعه داد تا انتقال بهتر اطلاعات مالی با همکاری تاکاس بانک و مخزن اوراق بهادار مرکزی ترکیه را امکان پذیر سازد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  15  =