توسعه پلتفرم داده مبتنی بر بلاکچین تنها راهکار مقابله با انتشار اخبار کذب

توسعه پلتفرم داده مبتنی بر بلاکچین تنها راهکار مقابله با اخبار کذب است. این سیستم می تواند هویت کاربران و اصالت داده ها را تأیید کند و شفافیت را به جهان آنلاین اضافه نماید. یکی از این پلتفرم ها، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز EOS Voice نام دارد که توسط شرکت Block.one توسعه یافته و احتمالاً اوایل سال 2020 میلادی راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، الکس ماشینسکی مؤسس و مدیرعامل شرکت سلسیوس می گوید در جنگ بین شبکه های متمرکز و توزیع شده، بالاخره ساختار توزیع شده پیروز می شود و اینترنت سرانجام روی بستر بلاکچین قرار خواهد گرفت.

ماشینسکی معتقد است متمرکزسازی اینترنت توسط شرکت هایی مثل فیسبوک و گوگل، عامل اصلی تحریف واقعیت در جهان امروز است و اخبار کذب و دروغ های آشکار، جای حقایق را گرفته اند. به عقیده او ظهور شبکه های اجتماعی متمرکز، انتشار اخبار کذب را سرعت بخشیده و سردرگمی فوق العاده ای را در مورد وقایع به وجود آورده است.

به عقیده ماشینسکی، غول های تکنولوژی از اشاعه اخبار کذب سود می برند، چون این دست از شایعات باعث افزایش نرخ مشارکت کاربران شده و درامد سرشاری را نصیب کمپانی های ارائه دهنده خدمات می کنند. الگوریتم های نرم افزاری هم به واسطه استقبال کاربران، باعث نشر هرچه بیشتر این اخبار می شوند؛ اما راه حل چیست؟

ماشینسکی می گوید توسعه پلتفرم داده مبتنی بر بلاکچین تنها راهکار مقابله با اخبار کذب است. این سیستم می تواند هویت کاربران و اصالت داده ها را تأیید کند و شفافیت را به جهان آنلاین اضافه نماید. یکی از این پلتفرم ها، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز EOS Voice نام دارد که توسط شرکت Block.one توسعه یافته و احتمالاً اوایل سال 2020 میلادی راه اندازی می شود.

برخلاف شبکه های اجتماعی متمرکز که اطلاعات کاربران را بدون اجازه به خدمت می گیرند، تمامی عملیات در EOS Voice روی بلاکچین ثبت می شود. علاوه بر این در این پلتفرم، تمام کاربران احراز هویت شده اند و امکان فعالسازی حساب های جعلی با محتوای غیر قانونی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سلسیوس می گوید اگر کاربران همت کنند و اعتیاد خود را به شبکه های اجتماعی متمرکز کاهش دهند، به زودی شاهد کاهش قدرت غول های تکنولوژی دنیا و رشد جایگزین های شایسته آنها بر بستر بلاکچین خواهیم بود؛ اتفاقی که شاید به این زودی ها رخ ندهد.

منبع: CoinTelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =