ارائه‌ سرویس برداشت مستقیم (Direct Debit) در فینوتک توسط بانک سپه

بانک سپه برای اولین بار است که سرویس برداشت مستقیم (direct debit) را به مشتریان خود ارائه می‌کند. به جز سرویس برداشت مستقیم، سرویس‌های دیگر بانک سپه نیز بر روی پلتفرم فینوتک عرضه شده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، فینوتک در دی‌ماه 1395 شکل گرفت. داستان فینوتک با ارائه 12 سرویس‌ بانکی آغاز شد اما با گذشت کمتر از یک سال، مشغول سرویس‌دهی به کسب‌‌و‌کارهای بزرگ و کوچکی شد که ماهانه چندصد‌هزار تراکنش را ثبت می‌کنند.

در گذشته بانک‌های آینده و ایران زمین این سرویس را از طریق فینوتک فعال کرده بودند اما با اضافه شدن بانک سپه، کاربران بالقوه‌ی سرویس برداشت مستقیم فینوتک به بیش از 25 میلیون کاربر یکتا رسید. گفتنی است شیوه ارائه این سرویس توسط فینوتک کاملا بر اساس استاندارد PSD2  و منطبق بر بخشنامه‌های بانک مرکزی بوده ‌است.

سرویس برداشت مستقیم به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا هزینه‌های دوره‌ای یا تکراری مشتریان را با اجازه خود مشتری از حساب آنها برداشت کنند. پرداخت‌هایی مانند هزینه‌ی اشتراک، شارژ خودکار کیف پول، پرداخت قسط وام، پرداخت خودکار انواع قبض و شارژ خودکار اینترنت؛ برخی از کاربردهای رایج سرویس برداشت مستقیم هستند.

استفاده از این سرویس برای کسب‌وکارها سهولت عملیات و برای کاربران نهایی تجربه‌ی کاربری خوشایندی فراهم می‌کند.

گفتنی است بانک سپه برای اولین بار است که سرویس برداشت مستقیم (direct debit) را به مشتریان خود ارائه می‌کند. به جز سرویس برداشت مستقیم، سرویس‌های دیگر بانک سپه نیز بر روی پلتفرم فینوتک عرضه شده ‌است. همکاری بانک سپه و فینوتک موجب می‌شود تا امکان ارائه تمامی خدمات این بانک از طریق پلتفرم بانکداری باز فینوتک فراهم شود. از دیگر سرویس‌هایی که از این طریق ارائه می‌شود می‌توان به API های واریز وجه پایا ، دریافت گردش حساب و دریافت مانده حساب اشاره کرد.

عرضه این API ها بر بستر فینوتک بیانگر توجه ویژه‌ی بانک سپه به بهبود زیرساخت‌های لازم برای رشد فین‌تک‌ها است. نوآوری باز یک تغییر پارادایم است که باید آن را پذیرفت و فینوتک یکی از بازیگران اصلی این تغییر پارادایم است که توانسته با همکاری و مشارکت بانک‌ها و دیگر سرویس‌دهندگان، گامی جدی و عملیاتی در توسعه‌ی پلتفرم نوآوری باز بردارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7