هند در روند صعودی در حوزه بلاکچین/ فناوری های نوظهور در مسیر کمک به تجارت چای

با وجود مناقشات اخیر مربوط به ممنوعیت احتمالی در حوزه رمزارزها در هند، این کشور در بلاکچین در روندی صعودی قرار دارد. بنابر گزارش‎ها، دکتر سانجای وزیر فناوری و ارتباطات هند اعلام کرد که یک چارچوب در سطح ملی در حوزه بلاکچین را برای بخش‌های مختلف کشور راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در مورخ ۱۷ اکتبر، در یک ابراز علاقه که توسط شورای چای هند اعلام شد، شرکت‎ها و غول‎های فناوری دعوت شده‎اند تا به مطالعه و اجرای مکانیسم ردیابی نظیر به نظیر برای چای هندی بپردازند. طبق گزارش اقتصادی تایمز که در اول دسامبر منتشر شد، آمازون، Infosys ،Yes Bank و ۲۵ شرکت دیگر به تماس آژانس دولتی هند پاسخ مثبت دادند.

فناوری های نوظهور در مسیر کمک به تجارت چای

شورای چای هند، یک موسسه دولتی در نظام دولت هند است که به منظور ترویج کشت، فرآوری، تجارت داخلی و همچنین صادرات چای تأسیس شده است و تاکنون اقداماتی چند را در حوزه های مورد اشاره، چه از نظر فناوری و چه غیر فناوری، به منظور اجتناب از چندین چالش که صنعت چای هند با آن روبرو است، انجام داده است. برخی از این موارد عبارتند از: عرضه بیش از حد، نگرانی در مورد کیفیت، درک پایین قیمت، کاهش تقاضای جهانی و قیمت غیر تشویقی برای تولیدکنندگان خرد.

آخرین ابتکاری که توسط انجمن چای آغاز شده است ابراز علاقه برای طراحی، توسعه و راه‎اندازی یک فناوری به منظور اطمینان از قابلیت ردیابی کل زنجیره ارزش تجارت چای است. یکی از الزامات مشخص شده در این اعلانیه، این است که راه حلی که باید تهیه شود می‎بایست مبتنی بر فناوری بلاکچین باشد.

۲۸ شرکت بزرگ و غول فناوری از جمله آمازون، Infosys و Yes Bank به این پیشنهاد پاسخ مثبت داده و در مورد بهینه‎سازی هزینه برای افزایش بهره‎وری در روند تجارت چای به‎صورت بلندمدت به شورای چای هند مشاوره خواهند داد.

نایب رئیس شورای چای، آرون کی ری ضمن ابراز خرسندی از این ابتکار تصریح کرده است که این پروژه در ابتدا بر تعیین قابلیت ردیابی چای بخصوص انواع ارتودوکس متمرکز خواهد شد. ری ادامه داد که هند دومین تولید کننده بزرگ چای بعد از چین است، اما ۲۵۰ میلیون کیلوگرم از تولیدات چای در چرخه صادرات هند قرار نمی‎گیرد.

به گفته وی، فناوری بلاکچین پتانسیل بهبود ساختار بازار چای را دارد تا تضمین لازم برای دست یابی به نرخ عادلانه بازار جهانی را برای تولیدکنندگان چای به ارمغان آورد.

هند در روند صعودی در حوزه بلاکچین

با وجود مناقشات اخیر مربوط به ممنوعیت احتمالی در حوزه رمزارز ها در هند، این کشور در بلاکچین در روندی صعودی قرار دارد. بنابر گزارش‎ها، دکتر سانجای وزیر فناوری و ارتباطات هند اعلام کرد که یک چارچوب در سطح ملی در حوزه بلاکچین را برای بخش‌های مختلف کشور راه‌اندازی خواهد کرد.

 

منبع: btcmanager

xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3