ماجرای ۱۱ میلیون بیت کوین بدون انتقال در سال ۲۰۱۹ چیست

پژوهش ها نشان می دهد %64 از موجودی کل بیتکوین معادل حدود 11.5 میلیون کوین بیش از یک سال است که در هیچ نقل و انتقالی استفاده نشده اند که این بدین معناست که بیتکوین به شکلی خطرناک و روزافزون جنبه سوداگری به خود گرفته تا ابزار معاملاتی و داد و ستد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، طبق اطلاعات ارائه شده توسط BitInfoCharts، بیش از ۱۱ میلیون بیت کوین طی یک سال گذشته از کیف پول های خود انتقال نیافته اند. این موضوع بیانگر اعتماد قوی از جانب سرمایه گذاران بلندمدت در خصوص بیت کوین است، به ویژه هنگامی که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ از ۳۰۰۰ به ۱۴۰۰۰ دلار رسید.

اقدام این سرمایه گذاران که به دارندگان دست آخر (Holders of last resort) معروف می باشند، بیانگر آن است به جای آنکه به دنبال دستیابی به سود کوتاه مدت باشند، چشم انداز بلندمدت را ترجیح می‌دهند.

بیت کوین یک شبکه همتا به همتا است و قدرت خود را از کاربران دریافت می‌کند. در سیستم مالی موازی، بیت کوین ثابت کرده است که شکل بسیار انعطاف پذیری از پول است و دارای تعداد دارندگان دست آخر بسیار زیادی است. این اصطلاح از سیستم ارز سنتی الهام گرفته شده است که طی آن، بانک های مرکزی به عنوان وام دهنده دست آخر عمل می‌کند.

دارندگان و خریداران دست آخر

معمولا هنگامی که اقتصاد در فاز انقباضی قرار دارد، بانک مرکزی به عنوان وام دهنده دست آخر عمل می‌کند. در این زمان، موسسات و سازمان ها پا پیش می‌گذارند تا بانک ها را از شکست خوردن در انجام تعهدات بدهی خود نجات دهند.

در خصوص بیت کوین به عنوان سیستم مالی، هنگامی که قیمت این ارز دیجیتال شروع به کاهش می‌کند، خریداران کنار می‌کشند و فروش به نحوی افزایش می‌یابد که سرمایه گذاران دچار ترس فروش می‌شوند. هنگامی که چرخه بازخورد منفی بحران اعتماد به وقوع می‌پیوندد، دو گروه وجود دارند که در بازگشت روند احساسات شرکت می‌کنند: دارندگان و خریداران دست آخر.

یکی از تحلیلگران به اسم Rhythm در توییتر نوشت:

    طی یک سال گذشته، ۱۱,۵۸۰,۰۰۰ بیت کوین انتقال نیافته اند. حتی با افزایش ۸۵ درصدی قیمت در این مدت، باز هم این تعداد بیت کوین فروخته یا معامله نشده اند.

با ادامه کاهش قیمت بیت کوین ، دارندگان دست آخر مستقیما قیمت را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. هرچند، خریداران دست آخر برای متوقف کردن کاهش قیمت و شکستن چرخه منفی بسیار مهم هستند.

مشخص نیست که خریداران در چه سطح قیمتی پا پیش می‌گذارند، اما بر اساس چرخه های قبلی، ثابت شده است که بیت کوین بسیار انعطاف پذیر است و در هر چرخه، کاربران بیشتری به دارندگان دست آخر می‌پیوندند.

گفتنی است روی آوردن یک جامعه اقتصادی به ذخیره سازی هر نوع ارز رسمی یا دیجیتال از علائم جامعه اقتصادی بیماری است که بسیار متأثر از بازی گردانی و دست کاری های دلالان و دارندگان ذخایر بزرگ ارزی است و از این رو آبستن بسیاری مسائل ناگوار از جمله شوک تأمینی (Supply Shock)، حبابهای قیمتی و سقوط های یک شبه خواهد بود.

منبع:  beincrypto

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  50