استفاده از فناوری بلاکچین در بخش بهداشت و درمان افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان تفاهم نامه‎ای را با شرکت بلاکچینی FantomOperations به منظور بکارگیری فناوری بلاکچین در بخش مراقبت‎های بهداشتی کشور امضا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بنابر گزارش صدای افغانستان، شرایط وزارت بهداشت برای امضای تفاهم نامه، شناسایی داروهای تقلبی، ایجاد پرونده پزشکی در بیمارستان‎ها و دیجیتالی کردن پرونده‎های بیماران از بلاکچین میباشد. فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان، با اظهار نظر در مورد این ابتکار گفت:

وزارت بهداشت متعهد به نهادینه کردن دولت الکترونیک در بخش بهداشت است و فناوری بلاکچین به این وزارتخانه کمک میکند تا شفافیت، شتاب و اثربخشی در امور مرتبط را ایجاد کند.

به گزارش ماه آپریل از دفتر حمایت از پناهندگان در اروپا، هم دولت و هم مردم نسبت به میزان داروهای تقلبی در کشور ابراز نگرانی کرده اند، بگونه‎ای که بسیاری از شهروندان به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن ترجیح میدهند از داروهای سنتی برای مشکلات بهداشتی استفاده کنند. در این گزارش آمده است:

اتحادیه واردکنندگان دارو اظهار داشت که حداقل ۴۰٪ از تجهیزات پزشکی و بهداشتی به طور غیرقانونی وارد بازار افغانستان میشوند و بسیاری از محصولات دارویی با کیفیت پایین هستند.

در تابستان امسال، سازمان ملل متحد فاش کرد که اقدامات لازم بر روی راه حل‎های زنجیره‎ای برای توسعه پایدار شهری در افغانستان را آغاز میکند. این سازمان در حال تهیه راه حل‎های بلاکچینی برای ثبت سوابق زمین و شفافیت خدمات بعنوان بخشی از موضوع “شهر برای همه” است.

سازمان ملل پیش بینی میکند که جمعیت افغانستان طی ۱۵ سال آینده عمدتاً به شهرنشینی روی خواهند آورد. سه اولویت بیان شده عبارتند از: مدیریت زمین مؤثر، برنامه‎ریزی استراتژیک شهری و بهبود منابع مالی شهرداری.

در ماه آوریل، خلیل صدیق، رئیس بانک مرکزی افغانستان گفت که این موسسه در نظر دارد برای جمع آوری ۵.۸ میلیارد دلار ، اوراق قرضه مستقل از طریق کریپتو اقدام کند. صدیق در گزارشش در کنار بیت کوین (BTC)، به معاملات آتی فلزات و منابع معدنی به ارزش ۳ تریلیون دلار نیز اشاره داشت.

 

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9