صرافی محبوب کره جنوبی آپ‌بیت (UpBit) با یک تراکنش هک شد

چندین ساعت پیش یک تراکنش اتریوم انجام شد که در توییتر سروصداهایی به پا کرد. در این تراکنش حدود ۳۴۲۰۰۰ هزار اتر به ارزش ۵۰ میلیون دلار از صرافی آپ‌بیت (Upbit)، صرافی محبوب کره جنوبی به کیف پول ناشناسی انتقال یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، این انتقال خیلی غیرطبیعی به نظر نمی رسند زیرا نهنگ ها معمولا چنین مبالغ یا بیشتر از آن را انتقال می دهند. اما نکته مهم این است که ارزهای دیجیتالی نظیر ترون و EOS و غیره به ارزش میلیون ها دلار نیز ار کیف پول آنلاین و آفلاین این صرافی به آدرس های دیگری انتقال یافته است. این انتقالات باعث شد شک و تردیدی در خصوص هک شدن صرافی ایجاد شود، به طوریکه این صرافی تمام خدمات خود را به حالت تعلیق درآورده است.

با این حال مدیر اجرایی صرافی آپ‌بیت (Upbit) اعلام کرد که تنها تراکنش های اتریوم به میزان ۳۴۲۰۰۰ مشکوک است و دیگر ارزهای دیجیتال هک نشده اند. البته این مدیر اجرایی در سخنان خود به واژه هک اشاره نکرده است اما ظاهرا اتریوم ی به ارزش ۵۰ میلیون دلار از این صرافی خارج شده است که هنوز تکلیف آن مشخص نیست.

مدیر عامل صرافی آپ‌بیت در این خصوص گفت:

    در ساعت ۱:۰۶ تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹، ۳۴۲۰۰۰ اتریوم به ارزش ۵۸ میلیارد وون کره (۵۰ میلیون دلار ) از کیف پول آنلاین صرافی آپ‌بیت به کیف پول ناشناسی انتقال یافته است. آدرس این کیف پول ناشناس 0xa09871AEadF4994Ca12f5c0b6056BBd1d343c029 می باشد.

آپ‌بیت (Upbit) از صندوق شرکت برای جبران خسارت استفاده می کند

آپ‌بیت (Upbit) تایید کرد که حدود ۵۱ میلیون دلار از صندوق سرمایه این شرکت استفاده می کند تا خسارت را جبران می کند و برای جلوگیری از خسارت بیشتر تمام سرمایه ها را به کیف پول آفلاین انتقال داده است تا از مشتریان خود پشتیبانی کند. همچنین واریز و برداشت از این صرافی به مدت دو هفته به حالت تعلیق در آمده است و هنگامی که واریز و برداشت امکان پذیر باشد آپ‌بیت (Upbit) در توییتر خود اعلام می کند.

با انتشار این خبر، باز هم ترس و شک بر بازار غلبه کرد و در حال حاضر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت روبرو شدند. بیت کوین با کاهش ۲.۹۸ درصدی در حال حاضر در محدوده ۶۹۰۰ دلار معامله می شود. اتریوم نیز با کاهش ۲.۳۵ درصدی به قیمت ۱۴۳.۹۳ دلار رسیده است. دیگر ارزهای دیجیتال نیز کاهش قیمت را تجربه می کنند.

 

منبع: mihanblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  +    =  25