اوبر به زودی از فعالیت در شهر لندن منع می شود

رگولاتور شهر لندن (TfL)، به دلیل «عدم سازگاری و تناسب» و همچنین فعالیت رانندگان بدون بیمه و معلق، از صدور پروانه جدید برای این شرکت خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، رگولاتور مورد بحث در یک نشست خبری اعلام کرد که «الگویی از مشکلات» و همچنین «چندین رخنه» در کمپانی اوبر پیدا کرده است. بزرگ ترین مشکل، شناسایی باگ در سیستم های این شرکت بوده که به رانندگان غیرمجاز اجازه می داده تا عکس خود را در حساب کاربری راننده دیگر آپلود کنند.

باگ مذکور به رانندگانی که بیمه نداشتند یا توسط اوبر تایید نشده بودند اجازه می داده تا با پروفایل رانندگان دیگر به راحتی کار کنند. به گفته آژانس TfL دست کم 14 هزار سفر از این طریق انجام شده است. مشکل دیگر این بوده که رانندگان معلق یا اخراجی می توانستند حساب کاربری ایجاد کرده و فعالیت کنند.

«هلن چپمن» (Helen Chapman)، مدیر بخش پروانه، رگولاتوری و دریافت هزینه در آژانس TfL می گوید:

    «آژانس TfL از پیشرفت های اوبر در جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی آگاه است، ولی این موضوع نگران کننده است که سیستم های این شرکت به راحتی هک می شوند. ما از بهبودهای حاصل شده آگاهیم ولی این موضوع غیر قابل قبول است که این شرکت به مسافران اجازه سوار شدن به تاکسی هایی که رانندگان آنها بدون مجوز و بیمه بوده اند را داده است.»

سران اوبر 21 روز فرصت دارند تا نسبت به این تصمیم اعتراض کنند. «جیمی هی‌وود» (Jamie Heywood)، مدیر منطقه ای اوبر در اروپای شمالی و شرقی، ضمن تایید این مسئله که اوبر در همکاری با آژانس TfL موضوع را حل می کند، گفت:

    «تصمیم آژانس TfL برای عدم تمدید پروانه اوبر در لندن غیرمعمولی و اشتباه است.»

وی افزود:

«ما در طول دو سال گذشته در کسب و کار خود تغییرات بنیادین ایجاد کرده ایم و در حال استانداردسازی در زمینه امنیت هستیم. این آژانس دو ماه پیش فعالیت ما را بدون مشکل تشخیص داده بود و ما سعی می کنیم تا همواره پیشرفت کنیم.»

 

منبع:  Engadget

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  81