کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار

طی چندین روز قبل ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار رسید. این شرایط طی ۶ ماه گذشته بی سابقه بوده است. بیت کوین و ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت شدیدی مواجه شدند. سیگنال های بازگشت به زمستان ارزهای دیجیتال بسیار قوی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، طبق اطلاعات سایت coinmarketcap.com، روز گذشته ارزش کل بازار ارز های دیجیتال به ۱۹۰ میلیارد دلار رسید که از اوایل ماه می تاکنون بی سابقه بوده است. بیت کوین بیشترین کاهش قیمت را داشته است، اما آلتکوین ها نیز با شرایط مشابهی مواجه اند، به طوری که بسیاری از آلتکوین ها به سمت کف قیمت زمستان ارزهای دیجیتال در حرکت هستند.

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به اواخر ماه ژوئن تقریبا ۵۰ درصد ریزش داشته است و باید منتظر کاهش بیشتری نیز باشیم. اواخر ماه نوامبر ۲۰۱۸ بود که بازار ارز های دیجیتال با ریزش بسیار شدیدی مواجه شد که بسیاری از افراد، فروپاشی کامل آن را پیش بینی کردند. در هفته جاری نیز دقیقا پس از گذشت یکسال از آن زمان، شرایط مشابهی در سراسر این صنعت احساس می‌شود.

طبق معمول بیت کوین با عبور مکرر از سطوح حمایتی خود، دلیل اصلی این ریزش بوده است. آخرین سطح حمایتی، ۷۰۰۰ دلار بود که در اواخر روز گذشته شکسته شد و قیمت این ارز دیجیتال را به ۶۸۰۰ دلار رساند. بیت کوین در حال حاضر در لبه پرتگاه قیمت و سقوط به کانال ۵۰۰۰ دلار قرار دارد.

با نگاهی به نمودار روزانه می‌توان متوجه شد که بیت کوین به کف قیمت روند نزولی ۵ ماه اخیر خود رسیده است و در حال حاضر در سطح بحرانی و قیمت ۷۳۰۵ دلار قرار دارد. الکس کروگر (Alex Krüger) معامله کننده و تحلیلگر برای کسانی که جرات وارد شدن به بازار نزولی دارند، به قیمت های بازخرید پرداخته است.

الکس کروگر در توییتر نوشت:

بیت کوین به زودی به قیمت ۸۰۰۰ دلار برمی‌گردد. زمان مناسب برای خرید استقراضی بر روی قیمت ۶۴۰۰ الی ۶۰۰۰ دلار است. به احتمال زیاد، هاوینگ (نصف شدن پاداش بلاک) روند صعودی به دنبال نخواهد داشت. بسیاری از ماینر ها از استخراج دست خواهند کشید.

چشم انداز نامناسبی برای بازار نمی‌توان متصور شد، مخصوصا اگر هاوینگ آتی نتواند همانند گذشته باعث افزایش قیمت بیت کوین شود. محصولات سازمانی که سال جاری وارد بازار شده اند، به حد کافی نبوده اند تا روند صعودی را حفظ کنند.

رسانه ها از قبل، شروع به انتشار FUD (ترس، عدم اطمینان و ترس) کرده اند، به طوری که کامنت های “مرگ بیت کوین ” مجددا دیده می‌شود. تقصیر این سقوط را می‌توان به موارد مختلفی از سرکوب کردن ارزهای دیجیتال توسط دولت چین تا حمله به دفتر بایننس و توقف ماینینگ و کاهش هش ریت نسبت داد.

نمودارهای بلندمدت تر نشان می‌دهند که این شرایط قبلا نیز رخ داده است و رفتار طبیعی بیت کوین می‌باشد.

یکی از تحلیلگران در توییتر به اسم PlanB نوشت:

بعضی از افراد از کاهش ۱۷ درصدی هفته اخیر می‌ترسند. این رفتار و روند طبیعی بیت کوین می‌باشد. به خاطر داشته باشید که هنوز قیمت بیت کوین ۲ برابر قیمت آن در ابتدای سال است. و بله ، مدل S2F کاملا خوب است و هیچ نکته غیرمعمولی وجود ندارد.

تور دمیستر (Tuur Demeester) در این خصوص خاطر نشان کرد:

روند صعودی پارابولیک بیت کوین که در ژانویه ۲۰۱۵ شروع شد هم چنان پابرجا است. اکنون پس از ماه مارس ۲۰۱۹، قیمت بیت کوین بار دیگر به سطح حمایتی نزدیک می‌شود.

بنابراین هنوز نیازی به ترسیدن نیست، زیرا قبلا نیز در این شرایط قرار داشتیم و از آن عبور کرده ایم.

 

منبع: bitcoinist

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  2  =