چه فناوری هایی بانکداری جهانی را تحت تاثیر قرار داده اند؟

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی می گوید که اخیرا چند فناوری نوین مانند تکنولوژی بیگ دیتا، بلاک چین و استارتاپ های حوزه فین تک به شدت بانکداری جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، حسن زادمهر مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی درباره تحولات صنعت بانکداری در چند سال اخیر گفت: بانکداری دیجیتال امروز اگرچه نقل مجلس است و از مهمترین ترندهای روز جهان در صنعت بانکداری و پرداخت به شمار می رود اما ورود و تاثیرات تکنولوژی های جدید را نیز در این بین نمی توان نادیده گرفت.
 
وی افزود: آنچه که امروز در صنعت بانکداری و پرداخت اهمیت بسیار زیادی دارد این است که چند فناوری نوین در سال‌های اخیر ترند شده‌اند که به شدت بانکداری جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.
 
زادمهر گفت: از جمله این فناوری‌های نوین موثر می‌توان به تکنولوژی بیگ دیتا که در خصوص تحلیل داده‌های بزرگ است اشاره کرد که به مدیران بانک‌ها برای اینکه تصمیمات بهتری بگیرند و بیزینس مدل خود را به کل متحول کنند، کمک خواهد کرد.
 
وی افزود: موضوع دوم بحث بلاک چین و وارد شدن تکنولوژی بلاک‌چین به صنعت بانکداری و مالی است. ظهور این تکنولوژی منجر به آن شد که یک سری واسطه گری‌ها در ارتباطات مالی و پولی حذف شوند.
 
زادمهر گفت: همچنین ورود و ظهور بلاک چین همزمان با خلق پول‌های رمزنگاری شده روی بستر بلاک چین به تحول و انقلاب بزرگی در تعریف و کاربرد پول منجر شد و باعث شد کارکردهای پول تغییر کند.
 
وی یادآور شد: تکنولوژی بعدی که تاثیرات و تحولات بسیار تاثیرگذاری در صنایع مالی و بانکی داشته است حضور استارتاپ های حوزه فین تک است که روند عملیات‌های بانکی را تحت تاثیر قرار دادند.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در باره برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نیز گفت: تقریبا در هر چهار دوره قبلی نمایشگاه تراکنش ایران شرکت کرده ام و هرسال شاهد آن بودم که این نمایشگاه در شرایط بهتری نسبت به سال قبل برگزار شده است و هر سال عمق این نمایشگاه از نظر محتوا بهتر شده است و روند قابل قبولی را طی کرده است.
 
پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران روزهای 28 تا 30 آبان ماه جاری در نمایشگاه گفت‌وگو برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =