هر ایرانی ۵ کارت بانکی دارد/تعداد و مبلغ تراکنش ما در خاورمیانه بی همتاست

دبیرکل نمایشگاه تراکنش ایران می گوید که در ایران هر فرد 5 کارت بانکی دارد(400 میلیون کارت بانکی) به همین دلیل در منطقه خاورمیانه از حیث مبلغ و تعداد تراکنش همانند نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مدیرعامل مرکز فابا و دبیر کل پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، ضمن اشاره به مجموعه فعالیت‌های فابا تک به عنوان کانون فین‌تک ایران در چند سال گذشته و برگزاری جشنواره بزرگ فین‌تک ایران، به این نکته پرداخت که امروز در دنیا فین‌تک‌ها به جریانی موثر تبدیل شده‌اند.

محمدمراد بیات این سخنان را در برنامه فناوری‌های نوین بانکی ومالی در شبکه خبر در 24 آبان ماه، بیان کرد و افزود: در ایران نیز گام‌های اساسی و بلندی برای تبدیل فین‌تک‌ها به جریانی موثر برداشته شده است که یکی از این گام‌ها، بانک‌ها و فین‌تک‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید فعالیت‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشند و به تعبیر دیگه به همزیستی مسالمت‌آمیز رسیده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک‌ها و سرمایه‌گذاران به اندازه کافی از فین‌تک‌ها استقبال می‌کنند یا خبر، گفت: توجه شبکه بانکی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر به استارتاپ ‌ها رو به افزایش است؛ برای پی بردن به این موضوع، می‌توان به جشنواره بزرگ فین‌تک ایران که در قالب نمایشگاه تراکنش آغاز به برگزار می‌شود، اشاره کرد.

بیات ادامه داد: این جشنواره، هر ساله با استقبال خوب سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری‌های مالی مواجه می‌شود و معمولا یکی از پربازدیدترین بخش‌های نمایشگاه تراکنش ایران است.
 
وی در مورد اهمیت و جایگاه فین‌تک‌ها گفت: همه قوانین، مقررات و اقدامات رگولاتوری در کشور باید به سمت تسهیل فعالیت آنها حرکت کند که البته در سال‌های گذشته نیز به برخی از این موارد توجه شده است و چالش‌های فین‌تک‌ها در این حوزه تا حدودی حل شده است که می‌توان به نمونه پرداخت‌یاران اشاره کرد.

بیات در بخش دیگری از این گفت‌وگو به یکی از مباحث روز صنعت بانکداری و پرداخت کشور تحت عنوان رمزهای یکبار مصرف اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم گسترده تراکنش‌های مالی، خطرات جدی‌ای کاربران را در فضای مجازی تهدید می‌کند که برای مثال می‌توان به فیشینگ اشاره کرد؛ این موضوع چالش‌هایی را برای مردم و دستگاه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رمز پویا یا One time password امنیت بیشتری را تامین می‌کند؛ چرا که متاسفانه در مورد رمزهای«ایستا» در جامعه، بی‌دقتی وجود دارد وهر آن ممکن است که مردم با مخاطرات جدی روبه‌رو شوند.  

 بیات گفت: به همین دلیل از اول دی ماه همه بانک‌ها موظف شدند تا این رمزها  را در اختیار مشتریان قرار بدهند.  

دبیرکل نمایشگاه تراکنش ایران گفت: در ایران هر فرد 5 کارت بانکی دارد(400 میلیون کارت بانکی ) به همین دلیل در منطقه خاورمیانه از حیث مبلغ و تعداد تراکنش همانند نداریم. این نکته نشان می‌دهد که میزان تهدید به موازات ایجاد فرصت افزایش یابد. در شرایط کنونی دوره کیف‌قاپی تمام شده است و دزدهای یقه سفید به میدان آمدند.

 مرکز فابا ITE 2019 را ۲۸ تا ۳۰ آبان در نمایشگاه گفت‌وگو برگزار می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  +    =  95