آغاز پروژه پنج فازی سداد و بانک ملی در زمینه تحول دیجیتال

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد می گوید که شرکت داده‌ورزی سداد و بانک ملی یک پروژه پنج فازی را در حوزه تحول دیجیتال آغاز کرده اند و تا آخر سال ۹۸ نقشه راه بانکداری دیجیتال در شرکت داده ورزی سداد ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکنرونیک، صبح روز پنج‌شنبه شرکت داده‌ورزی سداد میزبان فرهاد دژپسند- وزیر امور اقتصاد و دارایی، عباس معمار نژاد- معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران بود.

دژپسند با بازدید از واحدهای مختلف ازجمله بانکداری نوین، مانیتورینگ بام، سامانه بازرسی سیستماتیک، واحد داده و خدمات هوشمند و بله در جریان روند کار، محصولات، خدمات متنوع و نوآورانه شرکت داده‌ورزی سداد قرار گرفت.
پس از بازدید از بخش‌های مختلف، حمیدرضا مختاریان – مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد اظهار داشت: بانکداری دیجیتال حاصل انقلاب صنعتی نسل چهارم و تکنولوژی‌های تحول‌آفرین است که موجب حرکت بانک‌ها به سمت نوآوری و بانکداری دیجیتال شده و انتظارات انسان جدید را تغییر داده است.

وی خاطرنشان کرد: بانکداری دیجیتال در سطح گذار همان بانکداری الکترونیک در سطح پیشرفته است و این مهم در بانک ملی با توان شرکت دادورزی سداد اجرایی شده است؛ البته مفهوم بانکداری دیجیتال تحقق تحول دیجیتال در بانکداری و تحول دیجیتال هم محرک تغییر مدل کسب‌وکار بانکی است.

مختاریان با اشاره به متد تفکر طراحی گفت: در دنیا بر اساس متد تفکر طراحی که مشتری محور است به مشتری به‌عنوان یک انسان با تمام حس‌هایش نگریسته می‌شود و مشتری در قلب مراحل طراحی هر محصول و یا خدمت قرار دارد.

وی با تأکید بر این‌که تفکر طراحی با مشاهده آغاز می‌شود، گفت: در خصوص رمز یک‌بارمصرف با توجه به این متد سه سال قبل از این‌که رگولاتوری شبکه بانکی را ملزم به ایجاد زیرساخت و عملیاتی کردن رمزهای پویا کند، بانک ملی از مهرماه سال ۹۵ به این موضوع ورود و آن را عملیاتی کرده است.

 محمدرضا حسین زاده در این مراسم با قدردانی از حضور وزیر اقتصاد و دارایی از شرکت داده‌ورزی سداد گفت: این شرکت با تکیه‌بر نیروی جوان و متخصص خود به‌عنوان بازوی اجرایی بخش فناوری بانک ملی آماده همکاری در تمامی پروژه‌های دولتی و کشوری را دارد؛ چون بانک ملی یک بانک دولتی و در خدمت دولت و به‌ویژه وزارت اقتصاد است.

وی با اشاره به نگاه وزارت اقتصاد به اقتصاد هوشمند و دیجیتالی خاطرنشان کرد: بانک ملی با پتانسیل شرکت سداد در حال حرکت در مسیر تحول دیجیتال است و این روند هم منجر به شفافیت و هم کاهش هزینه‌ها در بانک ملی و به‌تبع کشور می‌شود.

معمار نژاد در این مراسم اظهار داشت: شرکت داده‌ورزی سداد و بانک ملی بر اساس محورهای کارگروه تحول دیجیتال در وزارت اقتصاد یک پروژه پنج فازی در این حوزه را آغاز و نقشه راه در این مسیر را مشخص‌کرده است؛ البته ارزیابی بلوغ بانکداری دیجیتال در بانک ملی بر اساس تکنولوژی دیلویت انجام‌شده و تا آخر سال ۹۸ نقشه راه بانکداری دیجیتال در شرکت داده ورزی سداد با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده، ارائه می‌شود.

وی افزود: در بانکداری دیجیتال تنها بحث‌های عملیاتی مطرح نیست و بحث مدل و فرآیندهای کسب‌وکاری نیز مطرح است و در خصوص بانک ملی مدل کسب‌وکار این بانک بر اساس بانکداری جهانی است و باید در مسیر تحول دیجیتال سرآمد شبکه بانکی کشور باشد.

دژپسند در این نشست گفت: بانک ملی با بهره‌مندی از سرمایه نیروی انسانی جوان و نخبه، به‌کارگیری از فناوری‌های نوین و حرکت در مسیر تحول دیجیتال درصدد ارتقاء جایگاه خود در منطقه و حرکت بر لبه فناوری است؛ زیرا بانک ملی به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام باید بر اساس معیارهای بین‌المللی حرکت کند و همتراز با بانک‌های برتر دنیا به‌عنوان مدرن‌ترین، چابک‌ترین و کارآمدترین بانک جهان اسلام قدرت‌نمایی کند.

وی اظهار داشت: بانک ملی با استفاده از شرکت داده‌ورزی سداد به‌عنوان بازوی اجرایی خود در حوزه فناوری اطلاعات باید پیشران تکنولوژی‌های نوین در صنعت بانکی باشد؛ زیرا بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام و قدیمی‌ترین بانک ایران است و باید در ۱۰ سال آینده به مدرن‌ترین و چابک‌ترین بانک خاورمیانه که متنوع‌ترین خدمات در حوزه مالی را ارائه می‌دهد، تبدیل شود.

دژپسند انسان‌محوری را یکی از مؤلفه‌های بانکداری هوشمند و در مقیاس بزرگ‌تر اقتصاد هوشمند دانست و گفت: این مشخصه اقتصاد و بانکداری هوشمند را از دیجیتال متمایز می‌کند و شرکت سداد با گذار از بانکداری دیجیتال در مسیر بانکداری هوشمند درحال حرکت است و با عرضه خدمات و محصولات نوآورانه با رویکرد مشتری مدارانه کارنامه خوبی در این بخش ارائه کرده است.

 

منبه: داده ورزی سداد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =