۹۰ سال زندان برای کلاهبردار ۴ میلیارد دلاری ارزدیجیتال

کنستانتین ایگناتوف از بنیان‌گذاران پروژه کلاهبرداری وان کوین که به کلاهبرداری ۴.۴ میلیارد دلاری متهم است، اتهام مشارکت در این کلاهبرداری را قبول کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، ایگناتوف ۴ اکتبر، اتهامات وارده را قبول کرده و به ۹۰ سال زندان محکوم شده است. ایگناتوف ماه مارس سال جاری میلادی در فرودگاه لس آنجلس دستگیر شد. اتهامات او پولشویی و کلاهبرداری بوده و وی تمام آنها را قبول کرده است. طبق گزارش‌ها، او با قبول ۹۰ سال زندان، نسبت به جرایم دیگرش از جمله نقشش در وان کوین محکومیت اضافه‌ای را تحمل نخواهد کرد. فرار مالیاتی از دیگر اتهاماتی است که هنوز دادگاه مرتبط با آن تشکیل نشده است.

وان کوین به همراه بیت کانکت (BitConnect)، یکی از بزرگترین طرح‌های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال‌اند.

شرکت وان کوین از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را شروع کرده و نکته جالب اینجاست که علیرغم اتهامات کلاهبرداری ۴.۴ میلیارد دلار ی همچنان فعالیتش را ادامه می‌دهد. وان کوین از یک طرح پانزی استفاده می‌کرد.

ایگناتوف اطلاعاتی از خواهر و دیگر بنیان‌گذار وان کوین، روجا ایگناتووا (Ruja Ignatova)، نیز به مراجع قضایی داده است. به گفته برادرش، ایگناتووا که به کریپتو کوئین یا «ملکه کریپتو» مشهور است، توانسته پاسپورت و بلیت‌هایی از مبدا بلغارستان و به مقصد اتریش و یونان تهیه کند. در شهادت ایگناتوف ضمن اشاره به اطلاعاتی از خواهرش، اعلام شد که مارک اسکات (Mark Scott) از طریق وان کوین چیزی در حدود 400 میلیون دلار پولشویی کرده است.

به گفته ایگناتوف، ایگناتووا از منتقدین کوین وان به عنوان «متنفرین» یاد می‌کرده و همیشه از اینکه کسی او را به اف‌بی‌آی لو دهد می‌ترسیده است. او همچنین افزود که یک کارگاه خصوصی را برای یافتن ایگناتووا استخدام کرده است. این دو نفر از زمان ناپدید شدن ایگناتووا با یکدیگر تماسی نداشته‌اند.

طبق گزارش‌ها ایگناتوف ۶ نوامبر و پس از فرار خواهرش در دادگاه شهادت داده است. مامورین امنیتی که ایگناتووا را همراه می‌کردند به ایگناتوف گفتند که خواهرش با یک فرد روس در ارتباط است. متیو راسل لی (Matthew Russell Lee)، بنیان‌گذار مجله تحقیقاتی جنایی اینر سیتی پرس (Inner City Press)، گفته بود که خواهر ایگناتوف، از حمایت و حفاظت یک شهروند قدرتمند و ثروتمند روس بهره‌مند است.

 

منبع: کوین تلگراف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =