تحول دیجیتال، مهم ترین ترند صنعت بانکداری

به عقیده دبیرکل سازمان نظام صنفی یارانه ای کل کشور، مهمترین ترند امروز صنعت بانکداری موضوع تحول دیجیتال است که اقدامات مثبتی در این حوزه در کشور ما انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، رسول سرائیان به اهمیت موضوع تحول دیجیتال در نظام بانکداری پرداخت و گفت: مهمترین ترند امروز صنعت بانکداری موضوع تحول دیجیتال است که خوشبختانه در کشور ما نیز اقدامات مثبتی در این حوزه انجام شده است.

 
وی افزود: صنعت بانکداری نه تنها در ایران بلکه در جهان صنعتی است که در زمینه حرکت به سمت بانکداری دیجیتال همواره پیشرو ظاهر شده است. بنابراین نقش و اهمیت حرکت در مسیر تحول دیجیتال از سوی همگان درک شده است و به عنوان یک اولویت و یک ضرورت به آن نگاه می‌شود.
 
وی ادامه داد: صنعت بانکداری باید با سرعت بیشتری در موضوع تحول دیجیتال جلو برود چرا که در نتیجه اجرای بانکداری دیجیتال از یک طرف خدمات بهتر، متنوع تر، ارزان تر و سریعتر و در دسترس تر به مردم ارائه می شود و از طرف دیگر هزینه های عملیاتی بانک‌ها و هزینه های سرمایه گذاری آنها نیز کاهش پیدا می کند.
 
سرائیان گفت: در واقع اجرای بانکداری دیجیتال دو وجه دارد که یک وجه آن در واقع مردم هستند که تعامل با بانک را راحت تر و ساده تر می کند و از سوی دیگر بانک ها نیز از این موضوع منفعت می برند هرچند ممکن است تعارضاتی از منظر نیروی انسانی در بانک ها ایجاد شود ولی در کل مسیری است که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.
 
وی به اهمیت موضوع نیروی انسانی در تحول دیجیتال اشاره کرد و گفت: یکی از زیرساخت های مورد نیاز در حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال نیروی انسانی است که یکی از چالش های این عرصه محسوب می شود. طبیعتا یک تعداد از افراد در نتیجه اجرای بانکداری دیجیتال کار خود را در نتیجه تغییر و تحولات در این مسیر از دست می دهند و از سوی دیگر بانک ها نیازمند نیروی کار ماهر، متخصص و با فرهنگ جدید در این حوزه هستند به همین خاطر نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در این باره هستیم.
 
دبیر کل سازمان نظام صنفی یارانه ای کل کشور گفت: روند اجرای بانکداری دیجیتال در اروپا از دهه اول قرن بیست و یکم آغاز شده است، در اروپا حدود 50 هزار شعبه بانک تعطیل شده است و در کشور هم این موضوع به جریان افتاده و برخی از بانک ها کار جدی در این باره کرده اند و برخی نیز برنامه دارند و پیش بینی می کنم تا 5 سال آینده شاهد اقدامات جدی در این زمینه خواهیم بود.
 
وی درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نیز گفت: اگر برگزاری نمایشگاه بتواند در روند توسعه و پیشرفت نظام بانکداری و پرداخت موثر باشد، برگزاری آن مهم و ضروری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  16