قیمت منصفانه برق در بورس انرژی برای ماینینگ

مدیرعامل بورس انرژی معتقد است که می‌توان با پر رنگ‌تر کردن نقش نیروگاه‌های خصوصی در بورس انرژی، برق مورد نیاز ماینینگ را با قیمت منصفانه تامین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سید علی حسینی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، برق مصرفی دستگاه‌های استخراج (ماینرها) بر اساس میانگین نرخ صادراتی این انرژی محاسبه می‌شود. در این زمینه بورس انرژی ایران با پیشنهاد عرضه برق استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در این بازار خواستار حضور نیروگاه‌های خصوصی در این زمینه شده است.

وی افزود: استخراج کنندگان ارز دیجیتال با توجه به مبنای قیمت گذاری برق صادراتی کشور که گاهی بر اساس تعامل‌های خاص دولت‌ها منجر به انعقاد قرارداد می‌شود، از نرخ آن برای مصارف خود در داخل کشور رضایت ندارند، در حالی که می‌توان از طریق پر رنگ‌تر کردن نقش نیروگاه‌های خصوصی در بورس انرژی ایران، برق مورد نیاز این اشخاص در مدل شفاف و رقابتی بازار برق و با قیمت منصفانه تامین شود.

گفتنی است که برق در بورس انرژی به ازای هر کیلووات حدود ۵۰ تومان معامله می‌شود که یک قیمت فوق‌العاده مناسب برای ماینینگ است. باید دید که آیا منظور مدیرعامل بورس انرژی همین نرخ بوده است یا نرخ ویژه‌ای برای استخراج در نظر گرفته خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  82  =