۸۵ دستگاه ماینر در مالزی دزدیده شد/سارقین دستگیر شدند

مقامات قضایی مالزی، پنج فرد را به اتهام سرقت ۸۵ دستگاه استخراج بیت کوین دستگیر کرده‌اند. پلیس مالزی ۲ نوامبر (۱۱ آبان) در یک یورش ضربتی توانست این افراد را دستگیر کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، چهار مرد و یک زن با اجاره‌ی یک ساختمان در شهر سرمبان مالزی که در مجاورت یک انبار نگه‌داری دستگاه‌های ماینینگ قرار داشت، اقدام به سرقت دستگاه‌ها کرده‌اند. به گزارش پلیس این پنج نفر دیوار بتنی ساختمان را با مته سوراخ کرده و وارد ساختمان کناری شدند.

طبق اعلام سان دیلی، هر پنج نفر دارای سابقه کیفری هستند و پیش‌تر با هم دوست بوده‌اند.

بر اساس گزارش «‌سان دیلی» (Sub Daily)، پلیس اطلاعاتی در خصوص نوع دستگاه‌ها منتشر نکرده است اما با دانستن قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ دلار ی هر کدام، می‌توان حدس زد که ریگ‌های ماینینگ بیت کوین بوده‌اند.

ساپت موهد سید ابراهیم، رئیس پلیس سرمبان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ۲۹ اکتبر، یک صاحب مغازه شکایتی مبنی بر گم شدن ۸۵ دستگاه ماینر را به پلیس تسلیم کرد. در پی این شکایت، پلیس با یورش به محل اختفای مظنونین آن‌ها را دستگیر کرد. سن افراد دستگیر شده بین ۲۵ تا ۴۶ سال است.

سرقت روز شنبه گذشته بین نیمه شب تا ۵ بامداد (به وقت محلی) رخ داده است. در بخش دیگری از گزارش سان دیلی آمده است که همراه به سارقین، یک ماشین هم ضبط شده که در آن تجهیزاتی نظیر مته‌های بزرگ کشف شده است. سارقین از این مته‌ها برای سوراخ کردن دیوار استفاده کرده‌اند.

 

منبع: coindesk

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  −  29  =