راه اندازی ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی تا ۵ سال آینده

بانک‌های مرکزی جهان معتقدند که CBDC ها جایگزین مناسبی برای پول نقد هستند و انتظار می‌رود اولین CBDC تا پنج سال آینده در عمل ظاهر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، طبق گزارش مشترکی از غول فناوری IBM و مجمع رسمی پولی و مالی (OMFIF)، بانک‌های مرکزی جهان معتقدند که CBDC ها جایگزین مناسبی برای پول نقد هستند و انتظار می‌رود اولین CBDC تا پنج سال آینده، به‌عنوان مکمل یا به‌عنوان جایگزین اسکناس و سکه در عمل ظاهر شود.

٪۷۳ از بانک‌های جهانی بیان کرده‌اند که ارز دیجیتال ی بانک مرکزی (CBDC) باید «تحت هر شرایطی» به صورت آفلاین در دسترس باشند. همچنین، ۸۲٪ از پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که بیشترین نگرانی از ثبات مالی ناشی از استفاده CBDC، ریسک عملیات بانکی دیجیتال، سرعتی بیشتر از سرعت گذشته است.

به گزارش Retail CBDC، بانک‌های مرکزی پذیرفته‌اند که ارزهای دیجیتال چه به صورت خصوصی و چه با انتشار عمومی، به زودی بخشی از سیستم پولی جهانی خواهند بود.

اگرچه طبق تحقیقات بعید است که CBDC اولین بار توسط یک بانک مرکزی عضو گروه G20 عرضه شود، بلکه احتمالا در یک اقتصاد کوچکتر راه اندازی خواهد شد.

در اوایل ماه اکتبر، Patrick Harker، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا اظهار داشت که ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی «اجتناب ناپذیر» هستند.

 

منبع: کوین تلگراف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =