خیز روسیه برای تصاحب سهم ۲۰ درصدی استخراج بیت کوین در دنیا

یک شرکت فعال در استخراج بیت کوین در روسیه در صدد افتتاح تاسیساتی جدید به منظور رسیدن به سهم 20 درصدی از بازار استخراج این رمز ارز در دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از یک رسانه محلی روسی، «شرکت ماینینگ روسیه» (RMC) قصد دارد تا کارخانه فلز متروکه‌ای در شمال استان کارلیا (Karelia) را به عنوان مرکز استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار دهد.

این کارخانه که سال 2018 به دلیل تحریم‌های آمریکا بسته شد، حالا قرار است تا به عنوان تاسیسات استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار گیرد. طبق گزارش‌ها، این فارم ماینینگ به اندازه‌ای گسترده خواهد بود که یک پنجم بیت کوین ‌های جهان را استخراج می‌کند.

دیمیتری مارینیشف (Dmitry Marinichev)، مدیرعامل شرکت ماینینگ روسیه و از نمایندگان شرکت ملی اینترنت این کشور در مصاحبه‌ای با RBC می‌گوید: ایده ما تغییر کاربری کارخانه و فروش قدرت پردازش آن به عنوان نوعی خدمات است؛ به عبارت دیگر یک نوع خدمات در حوزه فناوری اطلاعات.

مارینیشف در سال 2017 توانست با جذب 43 میلیون دلار سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ICO)، شرکت RBC را تاسیس کند. این سرمایه تا به اینجا بیشترین مبلغی است که از طریق یک ICO در روسیه جذب شده است.

علی‌رغم منصب دولتی او در روسیه، مارینیشف به عنوان یکی از منتقدین سیاست‌های دولت، به ویژه در بخش اینترنت، به شمار می‌رود.

مثلا مسدود کردن فعالیت‌های پیام‌رسان تلگرام از جمله مسائلی است که مارینیشف نسبت به آن مخالف است. به نظر می‌رسد اقدامات روسیه در مسدودسازی تلگرام تاثیر چندانی نداشته و این پیام‌رسان همچنان در دسترس افراد قرار دارد؛ از طرفی هم به زودی ارز دیجیتال گرام (Gram) عرضه خواهد شد.

مارینیشف ماه می سال گذشته در مصاحبه‌ای گفت: مسدودسازی تلگرام با استفاده از قرار دادن آدرس‌های آی‌پی در لیست سیاه غیر ممکن است. حتی اگر بگوییم کلاینت تلگرام متن باز است و می‌توان آن را بررسی کرد و سازوکارش را فهمید، در این صورت باز هم تا ابد باید آی‌پی‌ها را مسدود کرد.

طبق گزارش‌ها، اشتیاق به استخراج بیت کوین در سال 2019 بار دیگر با افزایش رو به رو بوده است. با وجود فراز و نشیب‌های بسیاری که بیت کوین طی سال جاری تجربه کرده است، نرخ هش شبکه همچنان در حال رسیدن به رکوردهای جدید است.

هفته گذشته نیز بیت مین (Bitmain)، غول استخراج ارزهای دیجیتال چین، اعلام کرد که طی سال‌های آینده از بزرگترین فارم استخراج جهان در تگزاس آمریکا، بهره‌برداری خواهد کرد.

کانان کریتیو (Canaan Creative)، رقیب بیت مین، طی هفته جاری به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد تا یک عرضه اولیه عمومی (IPO)، به ارزش 400 میلیون دلار ، راه اندازی کند.

 

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64