اینستاگرام یادداشت های مرتبط با خودکشی را ممنوع می کند

اینستاگرام اعلام کرد اکانت‌هایی که محتوای مرتبط با خودکشی و صدمه به خود را منتشر می‌کنند در بخش اکسپلور و جستجو نمایش داده نخواهند شد و این پلتفرم به منظور ترویج مبارزه با خودکشی از کمک ارگان‌هایی همچون Samaritans و مرکز ملی ممانعت از خودکشی ملی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، محدودیت های اینستاگرام برای عکس‌های گرافیکی پست شده توسط کاربران همچنان گسترش پیدا می‌کند. این بار مرگ نوجوانی به نام «مالی راسل» که در سال 2017 با دیدن عکس‌های گرافیکی مرتبط با خودکشی در اینستاگرام و پینترست جان خودش را گرفته بود باعث شده تا اینستاگرام بر محدودیت‌های پست ‌های ارسالی کاربران بیفزاید.

این ممنوعیت‌ها علاوه بر عکس‌ها، شامل محتوای تصویری همچون کارتون‌ها و میم‌ها (meme) هم می‌شود. در پست ی که بلاگ اینستاگرام در این رابطه منتشر کرده آمده است:

    ما از این پس اجازه نمی‌دهیم تا محتوای تصویری ساختگی از اعمال مرتبط با صدمه زدن به خود یا خودکشی در اینستاگرام منتشر شوند. این مساله علاوه بر تصاویر، شامل طراحی‌ها، میم‌ها و یا محتوای گرافیکی برگرفته از فیلم‌ها و کمیک‌ها نیز می‌شود.

    ما علاوه بر این تصاویر گرافیکی که به صورت مستقیم به خودکشی نمی‌پردازند اما روش‌ها یا ابزار مرتبط با آن را شامل می‌شوند حذف خواهیم کرد.

 

مالی راسل نوجوان 17 ساله انگلیسی

این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد اکانت‌هایی که محتوای مرتبط با خودکشی و صدمه به خود را منتشر می‌کنند در بخش اکسپلور و جستجو نمایش داده نخواهند شد و این پلتفرم به منظور ترویج مبارزه با خودکشی از کمک ارگان‌هایی همچون Samaritans و مرکز ملی ممانعت از خودکشی ملی استفاده خواهد کرد.

پیشتر اینستاگرام اعلام کرده بود که برای مبارزه با محتوایی که صدمه به خود را ترویج می‌کنند عکس‌های مرتبط را با استفاده از فیلتر هایی محو می‌کند. در حال حاضر فیلتر اینستاگرام برای پنهان کردن محتوای مذکور روی 834 هزار پست اعمال شده و بر اساس اعلام آن‌ها، این پلتفرم موفق شده 77 درصد از پست ‌های نامناسب را پیش از گزارش شدن توسط کاربران شناسایی کند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی سلامت، سالیانه نزدیک به 800 هزار نفر به علت خودکشی از دنیا می‌روند و خودکشی دومین عامل اصلی مرگ جوانان در رده سنی 15 تا 29 سال به شمار می‌رود. در آمریکا هم اوضاع نامناسب است و در دهه گذشته آمار خودکشی جوانان 56 درصد افزایش داشته است.

متخصصان بر این باور هستند که شبکه‌های اجتماعی با پایش درست و محدود کردن فعالیت اکانت‌هایی که تفکر صدمه به خود یا خودکشی را ترویج می‌کنند، می‌توانند از شدت گرفتن این موج جلوگیری کنند.

منبع: engadget

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  45  =