پتانسیل رمزارزها در لبنان/ بازگشایی بانک‏‌ها پس از عادی شدن شرایط

طرفداران بیت کوین شهروندان لبنانی را به جایگزینی رمزارزها به جای پول فیات بعد از برون رفت از وضعیت کنونی به جهت احتمال بسته شدن دوباره بانک ها تشویق می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، ابراز خشم تفسیرگران و کاربران توئیتری به نمایندگی از مردم لبنان از چند روز گذشته و در راستای بسته بودن بانک‎ها و محرومیت مردم از خدمات بانکی آغاز شده است.

پس از ناآرامی‌های مدنی، بانک‌ها در همه جا درها را بسته‌اند. شش روز بعد یکی از مدیران ارشد بانکی گفت وضعیت فعلی تا بهبود شرایط ادامه خواهد یافت.سلیم سفیر، رئیس واحد اعتبارات بانک بیروت، روز پنجشنبه به رویترز گفت:

پس از برقراری شرایط بطور عادی، ما اطمینان داریم که میتوانیم خدمات خود را با تمام ظرفیت خدمات رسانی به مشتریان از سر بگیریم.

پیش از این، صف‌های طولانی در پشت دستگاه‌های خود پرداز دیده می‌شدند چرا که مشتریان نگران، تلاش می‌کردند تا به پول خود دسترسی داشته باشند. آمار نشان می‌دهند که حدود ۶۵% از سرمایه لبنانی‎ها نزد بانک‎ها قرار دارد و دو سوم کشور از دسترسی به وجوه شخصی خویش باز مانده‎اند.

طالب: ساکت ” قویترین پتانسیل برای ارزهای رمزپایه”

برای تریدر معروف لبنانی نسیم نیکلاس طالب و نویسنده “The Black Swan” همین سیاست دولت کافی بود تا تمام قد، ارزهای رمزپایه را مورد حمایت خود قرار دهد. او طی توئیتی بطور خلاصه گفت:

قدرتمندترین پتانسیل برای رمزارز ها همین است که وقتی به بانک‎ها نیاز دارید، هرگز آنجا نبوده و در دسترس نمی‌باشند. آنها در تلاشند تا مردم را مورد آزار و اذیت قرار دهند تا از پاسخگویی و پرداخت سود جلوگیری کنند. بانکداران کلاهبردار قانونی هستند.

این ابراز خشم یادآور حوادث اخیر هرج و مرج اقتصادی است که در آن کشورها پول را برای اهداف خود نگه می‌دارند. علاوه بر هنگ‌کنگ در سال جاری یک نمونه بدنام، هند است که در سال ۲۰۱۶ مجموعه‌ای از اصلاحات ارزی را آغاز کرد که صدها میلیون نفر از مردم سندی بی‌ارزش را در دست داشتند.

شایان‌ذکر است که بر خلاف بانک‌ها، شبکه غیرمتمرکز بیت کوین بصورت ۲۴ ساعت در هفت روز هفته با ۹۹.۹۸ % و بدون تاخیر از زمان آغاز به کار عمل می‌کند.

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =