بیش از ۲ هزار تراکنش در ثانیه برای ترنج ثبت شد

در آزمون کارایی یک شرکت بین‌المللی،

سامانه بانکداری متمرکز داتین با عنوان «ترنج» توانست در آزمون کارایی که توسط یک شرکت بین‌المللی انجام شد، با پردازش بیش از دو هزار تراکنش در ثانیه امتیاز بالایی را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، هومن مسگری، مدیر طرح استقرار و توسعه بانکداری متمرکز بانک سپه با اعلام این خبر گفت: یکی از تعهدات قراردادی ما با بانک سپه، توانایی مدیریت هزار تراکنش در ثانیه بود که با توجه به بزرگی مقیاس این بانک و از سوی دیگر شرایط ادغام، داتین رقمی بیشتر از هزار تراکنش در ثانیه را مد نظر داشت.
 
او ادامه داد: مسئولیت انجام آزمون تخصصی شاخص کارایی به دلیل اهمیت و گستردگی پروژه، به یک شرکت باتجربه بین المللی واگذار شد که توانستیم با بهبود عملکرد راهکار بانکداری متمرکز خود در سه حوزه اپلیکیشن ، پایگاه داده و معماری، بالغ بر دو هزار تراکنش در ثانیه را در این آزمون کارایی پردازش کنیم.
 
مسگری با تاکید بر این نکته که ارائه سرویس با ظرفیت بیش از هزار تراکنش در ثانیه (TPS) توسط راهکار داتین تنها یکی از اهداف این آزمون کارایی است، گفت: مسائلی همچون، تامین سخت‌افزار مناسب برای پردازش این حجم از تراکنش، پیش‌بینی بیشترین مقدار پردازش قابل انجام روی سخت‌افزار نهایی، بررسی رفتار سامانه در قبال تراکنش‌های مختلف و تعیین زمان مورد نیاز برای انجام آنها و بررسی و تعیین بیشترین پردازش ممکن روی سخت‌افزار مورد نظر برخی دیگر از اهداف آزمون کارایی بوده است.
 
در ادامه نیما امیرشکاری ؛ مشاور هیئت مدیره بانک سپه و رئیس کمیته آزمون پروژه با اشاره به اینکه نرم‌افزار داتین از لحاظ عملکردی (Functional) از جایگاه خوبی برخوردار است، گفت: در حال حاضر ترنج در بسیاری از بانک‌های کشور در حال فعالیت است، اما با توجه به اینکه بزرگ‌ترین مشتری فعلی داتین از بانک سپه نیز کوچک‌تر است، نیاز داشتیم تا علاوه بر عملکرد از لحاظ کارایی هم اطمینان‌های لازم را کسب کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آزمون کارایی را انجام دهیم.
 
امیرشکاری ادامه داد: سیستم‌های مالی حساسیت خاص خود را دارند و قطعاً آزمون تراکنش مالی با تراکنش فناوری اطلاعات متفاوت است، به همین دلیل شرکتی را انتخاب کردیم که تجربه آزمون سیستم‌های مالی را در کارنامه خود داشته باشد.
 
به گفته او، این شرکت بین‌المللی سابقه فعالیت در اروپا و آسیا را دارد و علاوه بر تجربه پیاده‌سازی دو برند معروف بین‌المللی، آزمون کارایی را روی آنها انجام داده است.
 
مشاور هیئت مدیره بانک سپه و رئیس کمیته آزمون پروژه در پایا ن با بیان اینکه بانک سپه یکی از سخت‌گیرانه‌ترین شرایط فنی و اجرایی را برای این منظور تدوین کرد، گفت: با توجه به حساسیت‌های بانک سپه و از طرفی شرایط ادغام، چهار مرحله آزمون را انجام دادیم که خوشبختانه داتین از انتظار ما فراتر رفت و با پردازش بیش از دو هزار تراکنش در ثانیه امتیاز بالایی را کسب کرد.
 
اسفندماه سال 96 بود که داتین توانست در مناقصه بانک سپه به عنوان یکی از مهمترین مناقصه‌های کربنکینگ چند سال اخیر برنده شود. شش ماه از آغاز این پروژه گذشته است و در طول این مدت و مطابق با فازبندی، مراحل مهمی همچون تحلیل شکاف و آموزش مدرسان به پایا ن رسیده و بومی‌سازی در حال انجام است.

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1