رونمایی از مرکز نوآوری شرکت خدمات انفورماتیک در ITE

شرکت خدمات انفورماتیک در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران از مرکز نوآوری و برنامه‌های خود در حوزه فناوری‌های بانکی و پرداخت، رونمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، شرکت خدمات انفورماتیک ، با رویکردی جدید به پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران می‌آید و اسپانسر ویژه جشنواره‌های استارتاپ ی این رویداد خواهد بود.

شرکت خدمات انفورماتيک، شرکتی پیشتاز و نوآور و پايه‌­گذار خدمات بانکداري الکترونيکي در کشور در نقش بازوي فنّاورانه بانک مرکزي است و طی بیش از 25 سال فعالیت خود، پاسخگويي به نيازهاي متنوع ذینفعان صنعت بانکی کشور اعم از بانک‌‏های دولتی، بانک‌‏های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری، مشتریان و… در حوزه فنّاوري‏های بانکی (با توجه به تحولات و تغییرات در صنعت بانکی جهان) را همواره سرلوحه اقدامات و برنامه‌‏های خود قرار داده است.

خدمات و شبکه زيرساختي حاکمیتی بين بانکي، طراحی، استقرار و نگهداری از سامانه‌‏های حاکمیتی، طراحی سامانه يکپارچه بانکداري الکترونيکي، خدمات ارزش‌­افزوده مبتني بر پردازش اطلاعات بانکي و شخصي­‌سازي فضاي دريافت خدمت براي مشتريان نظام بانکي، برخی از حوزه‏‌های محصولات و خدمات اين شرکت را تشکيل مي‌دهند.

اهمیت فین‌تک‌ها منجر به آن شد که شرکت خدمات انفورماتیک نیز گام بلندی در این زمینه برداشته و در ابتدای سال جاری مرکز نوآوری خود با عنوان "آیفینک" را با هدف حمایت از فین‌تک‌ها و استارتاپ ‌های حوزه مالی و بانکی تاسیس نماید. این اقدام همگام با تحول در نظام بانکداری کشور و حرکت به سمت تحول دیجیتالی، می‌تواند به عنوان ابزاری توانمندساز شرکت خدمات انفورماتیک را در ارائه تازه‌ترین دستاوردها و محصولات خود در این حوزه یاری نماید.

شرکت خدمات انفورماتیک و سرمایه‌گذاری در زمینه فین‌تک
شرکت خدمات انفورماتیک از جمله شرکت های بزرگ حوزه بانکی در کشور است که در سال های اخیر بر حمایت و توسعه فین‌تک ها متمرکز شده و ایجاد مرکز نوآوری و حمایت از کسب و کار های فین‌تک از جمله اقدامات مهم شرکت در همین زمینه محسوب می شود.

سیدابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از جمله  مدیرانی است که همواره خواستار حمایت نظام بانکی کشور از کسب و کار های نوآورانه به ویژه در حوزه فین‌تک می باشد.

وی در این باره می گوید: تغییر و تحولات در حوزه خدمات بانکی و مالی در جهان سرعت بسیار زیادی دارد و در ایران فناوری‌ها و کسب و کار های جدید خدمات مالی را تحت تاثیر قرار داده‌ و فین‌تک ها یکی از ارکان اصلی این تغییرات محسوب می گردند؛ شبکه بانکی ایران باید از تغییرات و تحولات مبتنی بر فناوری استفاده کرده و آنها را به فرصت تبدیل نماید.

یکی از اقدامات لازم برای تحقق این امرسرمایه گذاری و حمایت از فین‌تک ها و استارتاپ ‌ها است و در همین راستا شرکت خدمات انفورماتیک نگاهی جدی به توسعه زیرساخت حمایت از کسب و کار های جدید از طریق ایجاد مرکز نوآوری داشته است.

وی تاکید کرد: کسب و کار های نوآورانه از جمله فین تک‌ها در کشور رشد بسیار زیادی دارند و امیدوار هستیم تا با توجه به خالی بودن جایگاه فین‌تک در میان کسب و کار های با ارزش بالای جدید، در مرکز نوآوری خدمات انفورماتیک که یک همکاری چند ساله به شمار می‌رود، یونیکورن‌های فین‌تکی ظهور نموده و قدمی در راستای توسعه اقتصاد فین‌تک برداشته شود. در گام ابتدایی قصد داریم تا نسبت به اتصال استارت آپ‌های برگزیده مالی کشور به بدنه شرکت خدمات انفورماتیک اقدام کنیم.

از سویی دیگر، مهران محرمیان معاون سابق شبکه شرکت خدمات انفورماتیک نیز درباره اهمیت فین‌تک‌ها در این شرکت عنوان کرده بود: شرکت خدمات انفورماتیک این پتانسیل را دارد که یک سکوی پرتاب برای پرش فین‌تک‌‌ها باشد.

شرکت خدمات انفورماتیک پابه پای مرکزفابا در نمایشگاه تراکنش ایران
شرکت خدمات انفورماتیک، در سال‌های گذشته همواره مرکزفابا را در برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران همراهی کرده و در بخش‌های مختلف آن حضوری فعالانه، قابل توجه و موثر داشته است. اهمیت موضوع فین‌تک‌ها و استارتاپ ‌ها و همچنین پویایی در نظام بانکداری و پرداخت از جمله اهداف مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک در نمایشگاه تراکنش ایران بوده است.

این شرکت علاوه بر حضور در ادوار مختلف نمایشگاه‌های تراکنش ایران به عنوان اسپانسر، در دیگر بخش‌ها و رویدادهای این نمایشگاه نیز حضوری فعالانه داشته است. مقامات این شرکت همواره در قالب اعضای هیئت داوران، سخنرانان، پنلیست ها و… در این رویداد مشارکت داشته‌اند.

بر همین اساس، شرکت خدمات انفورماتیک ، با رویکردی جدید به پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران می‌آید و اسپانسر ویژه جشنواره‌های استارتاپ ی این رویداد خواهد بود.همچنین شرکت خدمات انفورماتیک در این نمایشگاه، مرکز نوآوری و برنامه‌های خود را در حوزه فناوری‌های بانکی و پرداخت، رونمایی می‌کند.

مرکز فابا ، پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران را 28 تا 30 آبان سال جاری در «نمایشگاه گفت‌وگو»، برگزار می‌‌کند.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −    =  73