بیت کوین رو به اتمام است

چند ساعت قبل تعداد بیت کوین های استخراج شده از مرز 18 میلیون عبور کرد و به سقف ظرفیت نهایی خود یعنی 21 میلیون نزدیک تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، چند ساعت قبل تعداد بیت کوین های استخراج شده از مرز 18 میلیون عبور کرد تا نقطه عطف دیگری در تاریخ محبوب ترین رمزارز دنیا رقم بخورد. بیت کوین حالا به سقف ظرفیت نهایی خود یعنی 21 میلیون نزدیک تر شده است.

«الکس ادلمن» مدیرعامل پلتفرم رمزارز Lolli می گوید:

    کیک بیت کوین هر روز کوچک تر می شود. عبور از این مرز به خوبی نشان می دهد که کجای فرایند استخراج بیت کوین قرار داریم. مردم پیشرفت این رمزارز را به راحتی درک می کنند و متوجه می شوند که فقط سه میلیون بیت کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است. نگاه همه به این سه میلیون خواهد بود.

ولی نگران نباشید، چون 120 سال یا بیشتر برای ماینینگ وقت دارید. استخراج سه میلیون بیت کوین باقی مانده به مراتب کندتر و دش وارتر از قبل خواهد بود، چون به ازای استخراج هر 210 هزار بلوک (تقریباً هر 4 سال) جایزه استخراج نصف می شود. در واقع هر چهار سال عرضه بیت کوین 50 درصد کاهش می یابد. بدین ترتیب آخرین بیت کوین در سال 2140 میلادی استخراج خواهد شد.

در زمان نوشتن این مطلب تعداد 372863 بیت کوین تا نصف شدن جایزه بلوک باقی مانده است که طبق اطلاعات سایت آماری بیت کوین در تاریخ 14 مه 2020 برابر با 25 اردیبهشت 1399 به وقوع خواهد پیوست.

پس از عبور از مرز 18 میلیون بیت کوین ، قیمت این رمزارز به بالای 8000 دلار بازگشت اما دوام چندانی نداشت و در حال حاضر در مرز 8000 دلار نوسان دارد. هم اکنون هر بیت کوین به مبلغ 7971 دلار معامله می شود.

«پیتر شیف» یکی از مخالفان سرسخت بیت کوین از وضعیت ناامید کننده این رمزارز می گوید و پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین به زودی به زیر 6000 دلار سقوط خواهد کرد. در ادامه این روند احتمال دارد که قیمت این رمزارز به 2000 دلار هم برسد اما با توجه به کاهش شدید عرضه پس از نصف شدن جایزه، به نظر می رسد با افزایش شدید قیمت این رمزارز روبرو باشیم.

منبع: CoinTelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  +    =  49