بانک تجارت به هر سهم ۲۱۵ ریال سود می دهد

ایبنا – نخستین مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت پس از خصوصی سازی با تصویب پرداخت 215 ریال سود نقدی به ازاء هرسهم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک تجارت در این مجمع که با حضور دکتر پورمحمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ، اعضای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ، سهامداران و مشتریان این بانک و نیز نمایندگان شرکت کارگزاری سهام عدالت ، سازمان بورس و سازمان حسابرسی کشور برگزار شد صورت های مالی بانک تجارت برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 1387 به تصویب رسید.
در این نشست که با حضور بیش از 87 درصد از سهامداران این بانک و نمایندگان آنها برگزار شد دکتر پور محمدی رئیس مجمع عادی سالانه بانک تجارت با اشاره به شاخص های برتر عملکرد این بانک در سالهای گذشته گفت : بیش از 21 هزار پرسنل تلاشگر بانک تجارت در قریب به2000 شعبه در داخل و خارج کشور ضمن ارائه مطلوب خدمات بانکی به هموطنان بیش از 350 هزار میلیارد ریال دارایی را مدیریت می کنند و نکته قابل ملاحظه این است که بانک تجارت با در اختیار داشتن 15 درصد از کل شعب و 14 درصد از کل پرسنل بانکهای تجاری ، 16 درصد از سپرده های موثر این بانکها را در اختیار داشته و 19 درصد از کل تسهیلات اعطایی بانکهای تجاری به بخش تولید نیز از سوی بانک تجارت اعطاء شده است که این امر نشانگر نسبت قابل قبول کارایی شعب و پرسنل این بانک است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به عرضه موفقیت آمیز سهام بانک تجارت ، صورت های مالی شفاف و نسبت قابل ملاحظه سود سهام این بانک گفت : قطعا در حصول این موفقیت های ارزشمند، علاوه بر مدیران و کارکنان امروز بانک تجارت ، مدیران و کارکنان بازنشسته و پیشین این بانک نیز نقش و سهم بسزایی داشته اند.
دکتر پورمحمدی به تاثیرات بحران مالی بین المللی و فشارهای دشمنان خارجی بر عملکرد بنگاه های اقتصادی کشور، بر افزایش تلاش مدیران و کارکنان شبکه بانکی در کاهش میزان مطالبات معوق تاکید کرد . وی تفکیک فعالیت های قرض الحسنه از سایر فعالیت های بانکهای تجاری را اقدامی در جهت افزایش کارایی و تخصصی سازی در این بانکها دانست و افزود: تحقق این امر امکان تکریم هرچه بیشتر مشتریان خرد و نیز تمرکز بیشتر بر فعالیت های سرمایه گذاری و بازرگانی را برای بانکها فراهم می کند.
پس از سخنان دکتر پورمحمدی گزارش حسابرس قانونی درخصوص صورت های مالی و عملکرد بانک تجارت ارائه شد و پاسخ های لازم از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک به موارد مطرح شده در این گزارش ارائه شد. مطابق گزارش سازمان حسابرسی صورت های مالی بانک تجارت از نظر تمام جنبه های دارای اهمیت بویژه نتایج عملیات و جریان وجوه نقد طبق استانداردهای حسابداری از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است.
پس از ارائه گزارش توسط حسابرس قانونی ، انتخاب بازرس قانونی ، نحوه تقسیم سود و تعیین میزان حقوق و پاداش بازرس و اعضای هیات مدیره این بانک به رای گذاشته شده و به تصویب رسید. بنا به پیشنهاد دکتر پورمحمدی رئیس مجمع و تصویب سهامداران مقرر شد بیش از 80 درصد از 268 ریال سود تحقق یافته برای هر سهم بانک تجارت (معادل 215 ریال) به صورت نقدی میان سهامداران توزیع شود. همچنین اعضای هیات مدیره بانک تجارت اعلام کردند که تمایلی به افزایش حقوق و دریافت پاداش اضافه در سالجاری ندارند.
در ابتدای این نشست نیز گزارش عملکرد و صورت های مالی بانک تجارت برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 1387 ارائه شد. در این گزارش با اشاره به مشارکت بانک تجارت در پرو‍ژه های بزرگ و زیربنایی اقتصاد کشور و حمایت از بخش خصوصی ، به توفیق این بانک در جذب سپرده های ارزان قیمت و کم هزینه اشاره شده و آمده است: در پایان سال 87 درآمد بانک تجارت به نسبت پایان سال 86 ، 8/20 درصد رشد داشته و میزان منابع سپرده ای و تسهیلات این بانک نیز در همین مدت به ترتیب معادل 7/16 و 9/12 درصد رشد داشته است. همچنین بانک تجارت در پایان سال 87 با در اختیار داشتن بیش از 37 درصد از کل تعهدات ضمانتنامه و 25 درصد از اعتبارات اسنادی گشایش یافته توسط نظام بانکی ، رتبه نخست را در میان بانکهای ایرانی در اختیار دارد و نسبت کفایت سرمایه این بانک نیز به 2/8 درصد رسیده است.
گفتنی است بانک تجارت اردیبهشت ماه گذشته به عنوان دومین بانک تجاری کشور وارد مرحله نهایی فرآیند خصوصی سازی شد و پلاک 449 در تابلوی اصلی تالار بورس اوراق بهادار به این بانک اختصاص یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2