جنگ تمام عیار در عرصه اقتصادی/۴۵ هزار حمله سایبری به وزارت کار خنثی شد

یک مقام در وزارت کار گفت: در یک هفته نخست پس از تکمیل سامانه سیاست های فعال بازار کار که ذیل آن دو سامانه یارانه دستمزد و طرح کارورزی تعریف شده، بیش از ۴۵ هزار بار مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، برنامه سیاست‌های فعال بازارکار در ایران طی دو دهه گذشته به صورت متفرق و بدون ارتباط سیستماتیک با سایر برنامه های توسعه ای کشور اجرا می شد که اغلب به دلیل همین ویژگی جدا انگاری از سایر برنامه‌ها، به موفقیت قابل توجهی منتهی نمی شد.

برای اولین بار در سه سال گذشته برنامه سیاست‌های فعال بازار کار در دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل اشتغالزایی جوانان گروه سنی ۳۵ سال و پایین‌تر و در قالب سه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح معافیت بیمه کارفرمایی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار تحت عنوان طرح «کاج» (کارانه اشتغال جوانان) تدوین شد اما در سال جاری «طرح پرداخت یار انه دستمزد» نیز به آن اضافه شد و عنوان آن از طرح «کاج» به «برنامه سیاست های فعال بازار کار» تغییر یافت.  

تدوین و عملیاتی کردن این برنامه مثل هر برنامه جدید دیگری با تنگناها و مخالفت‌هایی هم مواجه بوده است که گاهی عدم همکاری سایر بخش‌های اجرایی در عملیاتی کردن برنامه و بعضاً ایجاد مشکلاتی در پیشبرد برنامه چالش‌های زیادی برای مجریان ایجاد کرده است.

۴۵هزار حمله سایبری به سامانه

در همین زمینه محمد آذرپناه، معاون دفترسیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار و مسئول اجرای سیاست های فعال بازار کار، با تایید این حمله سایبری گفت: سامانه سیاست‌های فعال بازار کار احتمالا در حال تبدیل شدن به عرصه جدید مواجهه دولت با بدخواهان و مخالفان پیشرفت کشور خواهد شد، چرا که  پس از دوسال تلاش شبانه روزی، در اواسط مهرماه سال جاری سامانه سیاست های فعال بازار کار تکمیل شده و به عنوان یک سامانه حرفه ای جهت استفاده در اختیار جوانان و فعالان اقتصادی کشور و سایر ذینفعان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در یک هفته نخست پس از تکمیل سامانه سیاست های فعال بازار کار که ذیل آن دو سامانه یارانه دستمزد و طرح کارورزی تعریف شده است، بیش از ۴۵ هزار بار مورد حمله هکر ها قرار گرفته است که این مساله مصداقی از وقوع جنگ تمام عیار در عرصه اقتصادی است.

طراح و مسئول اجرای سیاست های فعال بازار کار در وزارت کار تاکید کرد: خوشبختانه حمله کنندگان موفق به ورود به سامانه نشده اند و کارشناسان دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال که به مثابه افسران جنگ اقتصادی و جنگ نرم انجام وظیفه می کنند، به صورت شبانه روزی از دستاوردها مراقبت کرده و راه شیطنت را بر بدخواهان وطن مسدود می کنند.

معاون دفترسیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار خطاب به مخاطبان این سامانه اظهار داشت: از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد و از تمام اطلاعات کاربران محافظت شده است.

وی با اشاره به موفقیت اجرای برنامه سیاست های فعال بازار کار و نتایج قابل توجه آن گفت: در طول مدت اجرای برنامه سیاست‌های فعال بازار کار فاصله نرخ بیکاری استان‌ها کاهش معناداری پیدا کرده و همچنین نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در یک سال گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  94  =