آیا گوگل پلی هم از دسترس خارج می‌شود؟

ادامه روند مسدودسازی ها؛

منابع آگاه در شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت صحت نامه دادستانی مبنی بر مسدودسازی پلی استور را تایید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، روز گذشته نامه‌ای منتسب به جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور منتشر شد که در آن به مسدودسازی پلی استور گوگل توسط شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در «حداقل زمان ممکن» اشاره شده بود.

برخلاف آنچه در فضای مجازی تصور می‌شد، گویا این نامه صحت دارد و شرکت‌ها موظف به مسدودسازی فروشگاه گوگل پلی هستند.

منابعی در شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت که نمی‌خواهند نامشان فاش شود تایید می‌کنند که چنین نامه‌ای ارسال و درخواست کاملا رسمی است.

در این نامه آمده: «احتراما، در اجرای ماده ۷۴۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات (جرایم رایانه‌ای) و به استناد مصوبه شصت و ششمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و دستورات قضایی صادره، مقتضی است در حداقل زمان ممکن نسبت به مسدودسازی فروشگاه گوگل‌پلی (Google Play Store) در پهنای باند اینترنت ارائه شده از سوی آن شرکت اقدام و نتیجه را به این دادستانی اعلام فرمایید.»

پس از پرس و جو از منابع در شرکت‌های نامبرده در نامه جاویدنیا، گویا این نامه به صراحت کامل مسدودسازی پلی استور گوگل را خواهان است اما دلایلی برای آن ذکر نشده و شرکت‌ها موظف هستند در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اجرای دستور دادستانی اقدام کرده و نتیجه را نیز اعلام کنند.

متن نامه منتسب به جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور را که هنوز به صورت رسمی تایید نشده را در ادامه می‌توانید ببینید:

منبع: ویجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1