TON Board متوقف شد

در پی دستور توقف گرام،

پس از دستور توقف گرام توسط قانون‌گذاران آمریکا، یک کانال مخصوص سرمایه‌گذاران پروژه TON (شبکه باز تلگرام) فعالیتش را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، روز گذشته (20 شهریور)، کانال TON Board، اعلام کرد که به صورت موقت فعالیتش را به حالت تعلیق در می‌آورد؛ افزایش ابهامات در خصوص مسائل قانون‌گذاری از جمله دلایل این اقدام یاد شده است.

پس از اعلام تعلیق فعالیت این کانال، تمامی پست ‌های پیشین نیز پاک شد و در حال حاضر تنها اطلاعیه توقف فعالیت در این کانال قابل مشاهده است.

کانال TON Board، یک کانال خصوصی برای سرمایه‌گذاران TON است و در حال حاضر چیزی در حدود 2,400 نفر عضو دارد. کسانی هم که در آینده مقادیر قابل توجهی «گرام» (Gram) در اختیار داشته باشند در این کانال امکان عضویت خواهند داشت.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است که توقف فعالیت کانال به منظور بررسی اطلاعات جدید و همگام شدن با سیاست‌های اتخاذ شده صورت گرفته است. تاریخ دقیقی برای از سرگیری فعالیت کانال اعلام نشده است، اما گردانندگان کانال اعلام کرده‌اند که با روشن‌تر شدن وضعیت قانونی بلاک چین و ارز دیجیتال تگرام و همچنین انتشار گزارش‌های قانونی، به‌زودی فعالیت‌شان را آغاز خواهند کرد.

بسته شدن کانال تنها کمی پس از آن اتفاق افتاد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که فروش توکن ‌های گرام در سال 2018 که منجر به جذب 1.7 میلیارد دلار سرمایه شد، غیرقانونی بوده است.

11 اکتبر (19 مهر) این کمیسیون ضمن اتخاذ اقدامی فوری، قرار منع موقت تلگرام و TON را صادر کرد. با صدور این دستور سرمایه‌گذاران اولیه آن نمی‌توانند گرام‌های خود را دریافت کنند.

پیش‌تر تلگرام رسما اعلام کرده بود که عرضه شبکه آزاد تلگرام، اواخر ماه اکتبر (آبان) انجام خواهد گرفت. تلگرام کمی قبل (16 مهر) در راستای تحقق بخشی از برنامه‌هایش، شرایط استفاده از کیف پول اختصاصی گرام، «گرام والت» (Gram Wallet) را منتشر کرد. در متن شرایط آمده بود که استفاده از این کیف پول در مناطقی که منع قانونی در خصوص استفاده از شبکه آزاد تلگرام وجود دارد، ممنوع است.

«کوین بیس»، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در آمریکا، روز قبل از اقدام فوری کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد که قصد دارد تا به محض عرضه گرام، نسبت به نگه‌داری آن در پلتفرم خود اقدام نمایند. «انکر لبز» (Anchor Labs)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزار که خدمات نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال را نیز ارائه می‌کند، ضمن اعلام 31 اکتبر (9 آبان) به‌عنوان تاریخ عرضه توکن ‌های گرام، اعلام کرد که اولین نهادی خواهد بود که نگه‌داری گرام را در این سطح انجام می‌دهد.

 

منبع: کوین تلگراف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9