قانون، مخل عرضه لیبرا تا ۲۰۲۳

مدیرعامل ریپل ضمن اشاره به موانع قانونی و فشار‌های مراجع قانون‌گذاری برای توقف پروژه لیبرا، اعلام کرد که فکر نمی‌کند این ارز دیجیتال تا پیش از سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل در مصاحبه‌ای که ۷ اکتبر (۱۵ مهر) با «فورچن» (Fortune) داشت ضمن اشاره به موانع قانونی و فشار‌های مراجع قانون‌گذاری برای توقف پروژه لیبرا، اعلام کرد که فکر نمی‌کند این ارز دیجیتال تا پیش از سال ۲۰۲۳ عرضه شود. او در ادامه افزود:

شرط می‌بندم که لیبرا تا پایا ن سال ۲۰۲۲ هم عرضه نخواهد شد!

وی در ادامه به مشکلات مختلفی اشاره کرد که توسط دولت‌ها برای فیس‌بوک و پروژه ارز دیجیتال ش ایجاد شده است.

به‌ عنوان‌ مثال، وزیر اقتصاد و دارایی آلمان، مدتی قبل ضمن ابراز مخالفت خود با پروژه لیبرا گفته بود که عرضه پول و ارز باید در اختیار دولت‌ها بماند.

بر اساس گزارش کوین‌ تلگراف، تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز در اظهاراتی مشابه، با اشاره به نقش مهم دولت‌ها در عرضه پول، اعلام کرد که اپل پا جای پای فیس‌بوک نخواهد گذاشت و برنامه‌ای برای عرضه ارز دیجیتال ندارد.

گارلینگهاوس در پایا ن صحبت‌های خود گفت:

قانون‌گذاران لیبرا را به‌عنوان پروژه‌ای از جانب فیس‌بوک می‌بینند. فکر می‌کنم شاید اگر انگشت اتهامات به سمت فیس‌بوک نشانه نمی‌رفت، وضعیت بهتر می‌شد.

این اظهارات در حالی منتشر می‌شوند که هفته گذشته، برای اتحادیه لیبرا (Libra Association) هفته سختی بود. ۴ اکتبر (۱۲ شهریور) پی پال، از اصلی‌ترین حامیان لیبرا، ضمن اشاره به نگرانی‌های در خصوص آسیب رسیدن به وجهه خود، به صورت کامل از لیبرا جدا شد. یکی از نمایندگان پی پال در صحبت‌هایش با کوین تلگراف گفت:

همچنان حامی لیبرا باقی خواهیم ماند و به مذاکره در خصوص همکاری‌های آینده ادامه می‌دهیم.

 

منبع: arzdigital

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  +    =  72