دانشگاه امیرکبیر و شرکت فرابوم تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف گسترش فعالیت‌های شرکت فرابوم و دانشگاه امیرکبیر در زمینه‌های مختلف از جمله پلتفرم نوآوری باز و گسترش کسب‌وکار دیجیتال با حضور سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر، علی حکیم جوادی عضو هیات مدیره و صادق فرامرزی مدیر عامل شرکت فرابوم امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، تأسیس اولین مرکز کسب‌وکار دیجیتال دانشگاهی کشور در جهت توسعه کسب‌وکار غیر نفتی اقتصاد،  کسب‌وکار دیجیتال و پیشتازی در توسعه پایدار صورت گرفته است. این مرکز به صورت کلی دو رویکرد دارد یکی ایجاد کسب‌وکارهای دیجیتالی که در حال حاضر در کشور وجود ندارند و دیگری دیجیتال کردن کسب‌وکارهایی که در حال حاضر به صورت سنتی وجود دارد.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه فرابوم و دانشگاه امیرکبیر صادق فرامرزی مدیرعامل شرکت فرابوم با بیان اینکه شرکت فرابوم با حمایت سه شرکت فناوری اطلاعات بانکی کشور (سداد، بهسازان و توسن) و با هدف ارتقای پلت فرم نوآوری باز در حال حاضر با ۲۲ بانک همکاری دارد، گفت: «پلتفرم نوآوری باز تلاشش آن است تا فرم استانداردی به کسب‌وکارها و بانک‌ها ارائه دهد تا دو طرف از این موضوع سود ببرند. این موضوع رکن مهم  کسب‌‍‌وکارها که صرفه‌جویی در زمان است را محقق می‌کند.»

او با اشاره به اینکه بانکداری دیجیتال کماکان با مقاومت بانک‌های سنتی روبه‌روست اظهار داشت: «در هر تغییری وقتی دانشگاه‌ها به عنوان شتاب دهنده نقش ایفا کنند، سرعت تغییر به سمت بهبود و تکنولوژی بیشتر می‌شود، از همین رو از تفاهم‌نامه امروز استقبال می‌کنیم و افتخار خواهیم کرد که تمام قد در خدمت دانشگاه امیرکبیر باشیم.»

.
رگولاتوری سدی بر سر راه  نوآوری

فرامرزی با اشاره به مفهوم جدید پین‌تک و درد فناوری، گفت:

«امیدواریم با اینگونه تفاهم‌نامه‌ها به سوی تغییرات آنلاین و پرسرعت گام برداریم و از درد فناوری بکاهیم.»

مدیرعامل فرابوم بابیان اینکه سرویس‌دهنده‌های فرابوم الزاماً بانک‌ها نیستند، بلکه بیمه، گمرک و شهرداری، سرویس‌دهنده‌هایی هستند که فرابوم از آنها نیز API دریافت می‌کند اظهار کرد:

«نقطه موثری که در این میان پلت فرم نوآوری باز ایجاد کرده است انتقال نوآوری با ترکیب APIها و هنر تولید محصول است، مهم‌ترین اتفاقی که پلتفرم‌های چند بانکی خلق می‌کنند همین مطلب است.»

او گفت: «معنی نوآوری این است که اساساً از رگولاتوری جلوتر باشند اما مشکل جایی است که رگولاتوری به دلیل این عقب بودن، راه نوآوری را می‌بندد یا در انتها به بهانه امنیت و ریسک، خودش به عنوان مالکیت نوآوری را در اختیار می‌گیرد. این موضوع در بسیاری ازاستارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها صدق می‌کند آن‌ها همواره به سد امنیت و سد ریسک برخورد می‌کنند. به نظر می‌آید کمبود مدیران متبحر ریسک در همه لایه‌ها یکی از این دلایل مشکلات امروز است و با مدیریت ریسک مهمترین گرفتاری نوآوری حل می‌شود.»

فرامرزی افزود:

«این درست که بعضاً رشته‌های دانشگاهی براساس مدیریت ریسک وجود دارد اما باید چنین موضوعی را فراتر از کتاب‌خوانی بررسی کنیم. درد بزرگی که در روند نوآوری است و آدم‌های بزرگی را ناامید می‌کند بحث مدیریت ریسک است.»

همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری امضا فرابوم و امیرکبیر مطرح شد که مفاهیم دیجیتال سال‌هاست در ایران تدریس می‌شود اما به صورت نظام‌مند وضعیت خیلی خوبی ندارد. اعضای این مراسم ابراز امیدواری کردند با امضای این تفاهم‌نامه فصل نوینی در آینده رقم بخورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄    =  7