فعالیت حدود ۱۰۰ استارتاپ بانکی در کشور

مشاور مرکز فابا از حدود ١٠٠ استارت آپ که در حوزه‌هاي بانكي فعال هستند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مشاور مرکزفابا و فعال کارآفرینی تاکید کرد: توسعه اقتصادي به عنوان يكي از مهمترين اهداف دولت‌ها شناخته مَي‌شود. توسعه كارآفريني، اشتغال، گسترش صنايع تبديلي و افزايش توليد به كمك فناوري‌هاي جديد نوآوري، خلاقيت، افزايش توان مديريتي منابع مالي و … از جمله موارد موثر در روند توسعه اقتصادي هستند.

زهرا بختیاری، مشاور مرکزفابا و فعال کارآفرینی درباره مهمترین چالش‌های اکوسیستم استارتاپ ی کشور در شرایط امروز اقتصادی، مهمترين چالش‌هاي استارت آپهاي حوزه بانكي و پرداخت را عدم وجود زیرساخت‌های فنی و تحریم های داخلی و خارجی دانست.
 
وی با بیان اینکه مسائل و چالش‌های اکوسیستم استارتاپ ی کشور را طیف گسترده‌ای از مسائل تشکیل می‌دهند، گفت: امروز فعالان کسب و کار های حوزه فناوری های نوین علاوه بر اینکه با چالش هایی چون عدم وجود زیرساخت‌های فنی، عدم هماهنگی‌ نهادهای ناظر مواجه هستند، مسائلی چون مسدود شدن پی در پی و بی دلیل حساب‌های بانکی، تحریم های داخلی و خارجی، انحصار و دامپينگ PSP ها و عدم وجود خدمات KYC  نیز منجر به آن شده است که روند ادامه کار و تولید در این کسب و کار ها با مشکلات بسیاری مواجه شوند.
 
بختیاری افزود: حدود ١٠٠ استارت آپ در كشور در حوزه‌هاي بانكي فعال هستند كه با ابزارهاي درگاه پرداخت، حساب ‌اي بانكي، API، كارت بانكي و پايانه كارتخوان در حوزه‌هاي نقل و انتقال ارزي، پرداخت شبكه‌هاي اجتماعي و كسب و كارهاي خانگي فعاليت مَي كنند و به همین خاطر توجه ویژه به این کسب و کار ها، مسائل و مشکلات آنها می تواند در اثربخشی و تسهیل کار و در نهایت برداشته شدن باری از روی دوش اقتصاد کشور منجر شود.
 
وی تاکید کرد: توسعه اقتصادي به عنوان يكي از مهمترين اهداف دولت‌ها شناخته مَي‌شود. توسعه كارآفريني، اشتغال، گسترش صنايع تبديلي و افزايش توليد به كمك فناوري‌هاي جديد نوآوري، خلاقيت، افزايش توان مديريتي منابع مالي و … از جمله موارد موثر در روند توسعه اقتصادي هستند.
 
مشاور مرکز فابا در امور کسب و کار های نوین، گفت: روند رو به رشد استارت آپ ها در سراسر دنيا و به ويژه ايران باعث تلفيق فناوري و صنعت و نهايتا اشتغال گرديده است كه توسعه اقتصادي را مَي توان به عنوان يكي از ثمرات آن دانست.
 
وی افزود: استارت آپ هاي موجود در کشور در حوزه هاي متنوعي درحال فعاليت هستند بنابراين محدوده وسيعي از دانش و فناوري را دراختيار دارند، اما در همه آنها يك فصل مشترك و البته راهبردي به نام حوزه مالي و بانكي وجود دارد و  تقريبا تمامي موسسات مالي جهان و بسياري از شركت‌هاي بزرگ در حال ورود به اين حوزه هستند تا با حمايت از كسب و كارهاي نوپاي اين حوزه راه ورود به بخش هايي نظير تلفن هاي همراه، پردازش ابري، امنيت و رگولاتوري را تسهيل كنند.
 
بختیاری گفت:‌ در ايران نيز همراه با گسترش بازارهاي مالي و مكانيزه شدن خدمات اداري، شركت هاي مالي و حسابداري با بهره گيري از نيروهاي خلاق و متخصص فعاليت خود را گسترش داده اند.
 
وی درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: نمايشگاه سالانه تراكنش فرصت مغتنمي است كه صاحبنظران حوزه صنعت بانكداري و متوليان امر با بهره مندي از دانش و تجربيات متنوع و مختلف صاحبنظران به رفع اين موانع و چالش ها پرداخته و تسهيل كسب و كار را در سال رونق توليد برنامه ريزي و بسترسازي نمايند.

 

منبع: fabanews

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  96