سرعت پایین قانون‌گذاری بسترساز مشکلات بانکداری باز

مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا مطرح کرد؛

مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا معتقد است که سرعت پایین قانون‌گذاری در برابر رشد تکنولوژی بسترساز ایجاد مشکلات در بانکداری باز است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، علی حکیم جوادی، مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا درباره عمده چالش‌های حوزه فناوری‌های صنایع مالی و پرداخت به سرعت بالای توسعه تکنولوژی در برابر رگولیشن اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه جا ماندن نهاد رگولیشن در برابر سرعت رشد فناوری یکی از موضوعات مهم و جدی این حوزه در کشور ما است، گفت: گاهی  سرعت رشد تکنولوژی از حوزه رگولیشن جلوتر است و در مباحث مربوط به سیاست‌گذاری گاهی اوقات ممکن است نتوانیم پابه پای بحث تکنولوژی و به خصوص حضور فین‌تک‍‌ها و دیگر بازیگران جدید این عرصه حرکت کنیم و به نظرم این موضوع یکی از چالش های جدی امروز این عرصه است.
 
حکیم جوادی در ادامه گفت: زمانی که درباره موضوع بانکداری باز و اهمیت آن در نظام بانکداری صحبت می کنیم نیز قطعا یکی از موضوعات جدی ما سرعت پایین قانون‌گذاری در برابر رشد بالای تکنولوژی است که می‌تواند به تنهایی موانع و مشکلات بسیاری را در این زمینه ایجاد کند.
 
مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا گفت:‌ فکر می‌کنم چالش جدی دیگر در این حوزه حضور بازیگران صددرصد دولتی در اکوسیستم به خصوص در حوزه سیاست‌گذاری در بخش‌هایی است که می‌توانست کاملا در اختیار بخش‌های خصوصی و خصولتی قرار بگیرد، باشد. گاهی مجموعه‌هایی که به این موضوعات ورود پیدا می‌کنند شانشان بالاتر از این است که بخواهند اجازه دهند وارد بخش‌های اجرایی شوند و متاسفانه ما امروز در حوزه بانکداری در کشور شاهد آن هستیم که این اتفاق می‌افتد.
 
وی تاکید کرد: در حوزه پرداخت نیز بحث کارمزدها برای بانک‌ها نیز مجددا به دلایلی که عنوان کردم به مشکل جدی بانک‌ها تبدیل شده است و به عنوان یک چالش جدی نیز همواره مطرح می‌شود.
 
حکیم جوادی درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نیز گفت: نمایشگاه تراکنش ایران، نمایشگاه بسیار خوبی است که در حاشیه آن سمینارها و نشست‌های بحث و بررسی برگزار می‌شود که می‌تواند برای فعالان و بازیگران حوزه آی‌تی و به ویژه بانکداری بسیار مفید قرار بگیرد.
 
وی افزود: به نظر‌ می‌رسد نمایشگاه تراکنش ایران امسال با تم خاصی در مبحث بانکداری دیجیتال و موضوعات مرتبط با آن قرار است فعالان و مدیران صنایع مالی، بانکی و پرداختی را گردهم آورد. با توجه به فضای امروز کشور بررسی این موضوعات مهم می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد و مورد استفاده دست اندرکان این حوزه قرار بگیرد.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  26  =  27