چرا باید بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت انتخاب کنیم؟

وقتی کسی به شما می گوید از فناوری جدید پرداخت آنلاین استفاده کنید، اولین سوالی که به ذهن شما خطور می کند این است که چرا؟ ممکن است فکر کنید: “من از راه حل فعلی راضی هستم، پس چرا چیزی را تغییر دهم؟”

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بیایید وضعیت درگاه پرداخت آنلاین وجه را بررسی کنیم و ببینیم که چرا بازرگانان باید پرداخت وجه با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را شروع کنند.
چه گزینه هایی برای پرداخت آنلاین وجه وجود دارد؟
کیف پول های آنلاین: پی پل (PayPal)، نتلر(Neteller) یا اسکیل‌(Skill)
پرداخت از طریق کارت: ویزا و مستر کارت.
انتقال های بانکی: مستقیم یا از طریق یک درگاه پرداخت.
کیفیت این نوع پرداخت ها چگونه است؟صادقانه بگوییم، همه آنها افتضاحند. به چند دلیل؛
۱. شما روی پول خود کنترل ندارید
وقتی از بانک ها، شرکت های کارت اعتباری یا ارائه دهندگان کیف پول آنلاین استفاده می کنید، آنها پول شما را کنترل می کنند و به طور قانونی کارهایی را با آن انجام می دهند که به نفع شما نیست. یكی از این موارد راکد ماندن حساب یا حبس كردن سرمایه شماست.
مطمئناً، این اتفاق زیاد نمی افتد، اما در صورت وقوع، آسیب زیادی وارد می کند. وقتی میلیون ها دلار در حساب شما گیر کرده است، می تواند کل شرکت را ورشکسته کند. و این اتفاق هر روزه برای بسیاری از مشاغل بدشانس رخ می دهد.
دلیل چنین فاجعه ای اغلب می تواند بسیار کوچک باشد. شاید کسی از شرکت شما شکایت کرده باشد، یا مشکوک به پول شویی باشید و موسسه مالی یا دولت فقط بیش از حد واکنش نشان داده است. همیشه خطر چنین اتفاقی وجود دارد حتی اگر اشتباهی مرتکب نشده باشید.

۲.بوروکراسی
برای اینکه این اتفاقات رخ ندهد، هنگام برخورد با مؤسسات مالی باید بوروکراسی آنها را رعایت کنید، و این اصلا جالب نیست. تیم های زیادی وجود دارند که وظیفه آنها تنها نظارت بر رویه های دردناک شناسایی هویت مشتری KYC و ضد پول شویی AML است، زیرا اگر این کار را انجام ندهند، حتی اگر یک دلار از پول غیرقانونی وارد چرخه مالی شما شود، بهانه دیگری به دست موسسه مالی برای قفل کردن حساب پرداخت می دهد.
حدس بزنید که بازرگانان هر سال چقدر برای رعایت کلیه مقررات تعیین شده توسط دولت هزینه می کنند؟

۳. کارمزد بالای تراکنش
شرکت های کارت اعتباری به طور متوسط ​​۳ درصد کارمزد دریافت می کنند. این امر برای همه کیف پول های آنلاین که از کارت پرداخت استفاده می کنند، صدق می کند. کارمزد پرداخت بدون کارت کیف پول های آنلاین ممکن است فقط یک تا دو درصد باشد. در بعضی کشورها انتقال های بانکی ارزان است اما در آمریکا هزینه متوسط هر انتقال ۲۵ دلار است.
این بسیار زیاد است. تصور کنید که اگر درآمد شما ۱۰ میلیون دلار در سال باشد آنگاه ۳ درصد آن ۳۰۰ هزار دلار کارمزد در سال است. این خیلی زیاد است.

۴. محدودیت های پرداخت
بیشتر کارتها محدودیت پرداخت روزانه یا ماهانه دارند. معمولاً، روزانه چند هزار و ماهانه چند ده هزار دلار است. حتی اگر پول بیشتری در حساب خود داشته باشید، اگر بانک بخواهد، غیر ممکن است از این محدودیت ها عبور کنید. این بدان معناست که اگر شما کالاهای گران قیمت می فروشید، ممکن است خرید آنها برای مشتری ها حتی در صورت تمایل، بسیار سخت باشد.

۵.برگشت هزینه
هر وقت صحبت از برگشت هزینه می شود، بازرگانان وحشت می کنند. برگشت هزینه اساساً به مصرف کننده این امکان را می دهد تا سر پرداخت مشاجره کند، حتی اگر همه چیز طبق قوانین باشد. و حتی در صورتی که شما یا دیگر بازرگانان موفق به برگشت هزینه خود شوید، در نهایت با توجه به هزینه ای برای این کار صرف کرده اید، یک کار اضافی انجام داده اید. و مطمئنم شما می دانید که مردم غالباً مایلند به پول خود را پس بگیرند حتی اگر جنسی را که بابت آن پرداخت داشته اند را، دریافت کرده باشند. حتی نام این عمل نیز وجود دارد “کلاهبرداری دوستانه”.

۶. محدودیت های هر کشور
بسیار معمول است که ارائه دهندگان خدمات پرداخت برای بعضی از کشور های خاص محدودیت هایی قائل شوند. معمولاً این محدودیت ها کشورهایی نظیر ایالات متحده، چین، روسیه یا برخی از کشورهای جهان سوم را شامل می شوند. این تقریباً نیمی از جهان است. چگونه می خواهید تجارت خود را گسترش دهید اگر بخواهید به هر مشتری که از شما چیزی برای خرید می خواهد “نه” بگویید؟ یا میخواهید برای مناطق مختلف جغرافیایی درگاه های پرداخت جداگانه تنظیم کنید؟
وقتی به این مشکلات نگاه کنید، خواهید دید که دلیل خوبی برای انتخاب بیت کوین وجود دارد، زیرا با بیت کوین این مشکلات وجود ندارد.

بیت کوین
ارزان است: قیمت متوسط ​​کارمزد هر تراکنش تنها ۱۰ الی ۲۰ سنت است. حتی اگر ۱ میلیون دلار جا به جا کنید.
سریع است: تراکنش ها معمولاً در عرض نیم ساعت در بلاک چین ثبت می شوند، و اگر سیستم خود را به ارائه دهنده کیف پول خاصی وصل کنید یا در صورت استفاده از شبکه لایتنینگ (Lightning Network)، تنها چند ثانیه طول خواهد کشید.
امنیت دارد: هیچ کس جز شخص شما به بودجه شما دسترسی ندارد. پول مستقیم به کیف پول شما می رود و جز خود شما هیچ کس به آن دسترسی ندارد.
آسان است: بروکراسی وجود ندارد، می توانید فوراً پذیرش پرداخت با بیت کوین را شروع کنید و همه چیز را در عرض ۱ ساعت تنظیم کنید.
و از همه مهمتر: غیرمتمرکز (Decentralized) است. هر کس از هر نقطه از جهان می تواند برای هر کسی که می خواهد پول ارسال کند. هیچ کس نمی تواند در این میان وارد شود و جلوی آنها را بگیرد. این تعریف واقعی آزادی است.
با پذیرش بیت کوین ، شما فقط از یک روش موثر تر برای ارسال و دریافت پول استفاده نمی کنید، بلکه آزادی مالی خود را پس می گیرید.بنابراین، واقعاً جایی برای بحث در مورد پذیرش آن وجود ندارد.
اگرچه یک دلیل دیگر وجود دارد که بسیاری از شما در مورد آن فکر نکرده اید.هنگامی که پرداخت وجه با بیت کوین را بپذیرید با افزایش قیمت ها پس از دریافت بیت کوین و نگهداری آنها، سود زیادی به دست خواهید آورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  −  54  =