سقوط ۸۷ دلاری طلا در یک ماه

بهای جهانی طلا پس از دو حمله ناکام به نرخ‌های بالاتر از ۱۵۳۰ دلار بار دیگر به سطح ۱۴۵۰ دلار بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در حالی که قیمت هر اونس طلا طی معاملات سوم سپتامبر تا ۱۵۴۶ دلار و ۷۰ سنت صعود کرده بود، روند کاهشی به خود گرفت و به کمتر از ۱۴۹۰ دلار پایین‌تر رفت. بهای طلا در ۲۴ سپتامبر دوباره اوج ۱۵۳۳ دلار ی را ثبت کرد ولی بار دیگر به سیر نزولی تن داد و در معاملات نخستین روز اکتبر به ۱۴۵۹ دلار رسید. بدین ترتیب، بهای جهانی هر اونس طلا در کمتر از یک ماه گذشته در مجموع ۸۷ دلار معادل ۵.۶ درصد کاهش یافته است.
بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس کمتر از دو ماه پیش با اصلاح برآورد قبلی خود در مورد آینده قیمت طلا اعلام کرد که نرخ فلز گرانبهای زرد تا سه ماه آینده حدود ۱۵۷۵ دلار خواهد بود. پیش‌تر پیش‌بینی این بانک در مورد قیمت طلا در معاملات سه ماه آینده معادل ۱۴۵۰ دلار اعلام شده بود. گلدمن ساکس دلیل اصلی اصلاح پیش‌بینی خود را شدت‌گیری ابعاد جنگ تجاری میان آمریکا و چین عنوان کرد، رخدادی که می‌توانست فشار را بر بانک مرکزی ایالات متحده برای کاهش بیشتر نرخ بهره افزایش دهد.
در همین حال، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی جهان نیز بر این باور بودند که همزمانی شدت‌گیری جنگ تجاری آمریکا و چین با افزایش تنش میان ایران و ایالات متحده نرخ جهانی طلا را در سطح بالای ۱۵۰۰ حفظ خواهد کرد.
با این وجود، وقوع مصالحه آمریکا و چین در مورد توقف افزایش نرخ تعرفه برخی کالاها و نیز کاهش احتمال رویارویی نظامی ایران و ایالات متحده موجب شده تا تب بازار جهانی طلا فروکش کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  21