افزایش ۳۰۰ درصدی تعرفه برق مصرفی ماینینگ در ازبکستان

دولت ازبکستان تعرفه برق برای استخراج رمز ارزها را سه برابر افزایش داد. به گزارش خبرگزاری کوین‌تلگراف و با استناد به خبر منتشر شده در تاریخ 27 سپتامبر، هیئت وزیران جمهوری ازبکستان موصب کرده است که زین پس استخراج‌کنندگان رمز ارزها باید تعرفه سه برابر تعرفه موجود را برای برق مصرفی خود پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، پیشتر آقای میرزی یایف رئیس جمهور ازبکستان از ابلاغ سیاست های جدید این کشور در جهت کاهش مصرف انرژی و همچنین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مصارف شهری و صنعتی خبر داده بود.
در سپتامبر گذشته رئیس‌جمهور ازبکستان دستور ایجاد صندوق توسعه بلاک‌چین به نام Digital Trust را داده بود. هدف از ایجاد این صندوق توسعه طرح های مبتنی بر بلاک‌چین دولت برای مسائل درمان و آموزش اعلام شده بود.
در همان ماه مبادله و تجارت رمز ارز ها قانونی و معاف از مالیات اعلام شده بود. فرآیند استخراج رمز ارز ها نیز قانونی شده بود. افراد خارجی نیز می توانستند با ثبت شرکت در داخل ازبکستان به خرید و فروش رمز ارز ها اقدام نمایند.
در کشور همسایه ازبکستان، ایران نیز محدودیت هایی برای انجام فرایند استخراج در نظر گرفته شده است. باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای رمز ارز ها در آسیای میانه رخ خواهد داد.

 

منبع: coiniran

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =