بی پولی دلیل اصل شکست استارت آپ ها در کشور

مدیرعامل فرابوم:

صادق فرامرزی در رویداد فیناپ عمده دلیل شکست استارت اپ ها را بی پولی دانست و گفت:استارت آپ ها هنوز توانایی ندارند بیزنس مدلی بچینند که بتوانند از آن کسب درآمد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، وی افزود: اکثر فارق التحصیلان در رشته های فنی و برنامه نویسی که نخبه نیز هستند و شروع به ایجاد یک کسب و کار نو بدون توجه به مسئله کسب درآمد از آن می کنند و انتخاب وی سی غلط عامل اصلی شکست این کسب و کار ها است.

فرامرزی اظهار داشت: یک وی سی وقتی می خواد سراغ یک فین تک بیاید که باید بداند سرمایه گذاری پرخطر کرده و استارتاپ هم باید بداند که سراغ کسی برود که ظرفیت این سرمایه گذاری را دارد. در حال حاضر بیشتر فلسفه مالکیت در سرمایه گذاری در استارتاپ ها وجود دارد و این کسب و کار ها باید سراغ بیزینس های تثبیت شده بروند.

وی خاطر نشان کرد: استارتاپ ها نباید به سراغ هر سرمایه گذاری بروند و اگر یک وی سی و استارتاپ همدیگر را درست انتخاب نکرده باشند منجربه شکست این کسب و کار ها می شود، همچنین تزریق پول زیاد در استارتاپ ها هم منجربه شکست آن ها می شود؛ زیرا مدل مالی و مشاوره مالی درستی ندارند که در نهایت منجربه مهاجرت نخبگان کشور می شود.

فرامرزی یاد آور شد: عدم تجربه کاری و مدیریت در استارتاپ ها یکی از دلایلی است که منجربه شکست آن ها می شود و راهکار در این بخش شاید بهره گیری از مدل بانکداری باز باشد و باید یک راه بن بست پیش آمده را باز کند.

وی یادآور شد: پلتفرم های نوآوری باز با خلق یک چارچوب از طریق سند باکس مدیریت ریسک می تواند ریسک فعالیت را در این بخش کاهش دهد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3