مخالفت تولیدکنندگان با عرضه طلای آب شده در بورس

رییس اتحادیه تولیدکنندگان طلا، جواهر،نقره و سنگ‌های قیمتی ایران با بیان اینکه مخالف عرضه طلای آب شده دربورس کالا هستیم، تاکید کرد: این موضوع باعث از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاری در مصنوعات طلا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سیدحجت شفایی درباره عرضه طلا ی آب شده در بورس کالا تصریح کرد: عرضه طلا ی آب شده در بورس کالا در جای خود اقدام پسندیده‌ای است و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ترکیه نیز طلا ی آب شده خود را در بورس خرید و فروش می‌کنند، ولی در کنار آن از تولیدکنندگان خود نیز حمایت می‌کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم به شیوه جهانی رفتار کنیم، باید طلا ی آب شده را در بورس کالا خرید و فروش کنیم، اما این امر به طور حتم به تولیدکنندگان مصنوعات طلا لطمه می‌زند و از طرف دیگر شاهد بورس بازی و واسطه‌گری در خرید و فروش طلا ی آب شده خواهیم بود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران ادمه داد: در کشورهای دیگر قبل از عرضه طلا ی آب شده در بورس، زیرساخت‌های تولید را تقویت کردند زیرا این عرضه نباید به قیمت بیکاری و رکود در تولید بیانجامد.

شفایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته و با اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده، ذائقه مردم از خرید مصنوعات طلا متمایل به خرید سکه شد و اگر طلا ی آب شده نیز در بورس عرضه شود، به طور کلی انگیزه سرمایه‌گذاری در مصنوعات طلا از بین می‌رود.

وی یادآور شد که در سالیان گذشته مردم ایران از مصنوعات طلا هم به عنوان زینت و هم به عنوان کالای قابل سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند، ولی در سال‌های اخیر و با اعمال برخی از اقدامات سلیقه‌ای و بدون مشورت با تولیدکنندگان، ذائقه آنها به سمت خرید سکه و طلا ی آب شده برای سرمایه‌گذاری تغییر کرده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان طلا در سال‌های اخیر و با افزایش نرخ ارز و طلا رکود شدیدی را تجربه کرده‌اند و بیشتر کارگاه‌های طلا سازی ناچار به تعطیلی یا تعدیل نیرو شده‌اند.

شفایی خواستار آن شد تا مسئولین قبل از هرگونه اقدامی در جهت سیاست گذاری، از فعالین بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و تشکل‌های صنفی نظرخواهی کنند زیرا که آنها نقاط آسیب و قوت را بهتر می‌شناسند.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =