پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی سختی استخراج بیت کوین در پاییز پیش‌رو

بیت کوین در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ با رشد ۶۰ درصدی سختی استخراج مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، کوین روک (Kevin Rooke)، تحلیلگر شناخته‌شده جامعه ارز دیجیتال ، در روز ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) با قرار دادن تصویر نمودار پیش‌بینی‌های گذشته و آینده سختی شبکه بیت کوین در حساب توییتر خود اذعان داشت که از سال ۲۰۱۶ تاکنون سختی استخراج به طور متوسط در هر فصل، افزایشی تقریبا ۴۲ درصدی را تجربه کرده است.

طبق گزارش کوین‌تلگراف، به استثنای ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ که مصادف با کف بازار نزولی بیت کوین بود، سختی استخراج از آن زمان تاکنون رشدی مثبت داشته است. رشد این پارامتر در سال جاری نسبت به دوره گذشته چشمگیر و قابل توجه است.

 

او در توییت خود نوشت:

    پیش‌بینی می‌شود که در فصل پیش‌رو، سختی استخراج بیت کوین ۶۰% افزایش یابد، این در حالی است که در پایا ن سه ماهه دوم سال جاری این عدد به بیشترین مقدار تاریخ خود رسیده بود.

سختی در واقع به میزان تلاش‌ ماینر ها برای حل معادلات پیچیده‌ای اشاره دارد که منجر به ایجاد بلاک جدیدی می‌شود که در برگیرنده تراکنش‌های بیت کوین است و در نهایت پاداش استخراج یا همان بیت کوین ‌های جدید را آزاد و از آن خود می‌کنند.

هر چه رقابت در شبکه بیت کوین برای استخراج بلاک بیشتر شود، افزایش سختی شبکه بیشتری را شاهد خواهیم بود. این در حالی است که عدم تمایل به مشارکت در استخراج بیت کوین سبب کاهش سختی شبکه می‌شود تا ماینر های بیشتری را به سمت خود بکشاند.

پیش‌تر یکی از تحلیلگران مطرح با نام PlanB اذعان داشت که سختی استخراج بیت کوین یکی از بنیادی‌ترین شاخص‌های فنی برای برآورده کردن انتظارات در سال جاری است. بر مبنای این شاخص او پیش‌بینی کرد که تا پایا ن سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین به ۳۱ هزار دلار خواد رسید.

در هفته گذشته، نرخ هش بیت کوین بار دیگر به اوج خود رسید و برای نخستین بار از ۱۰۲ کوئینیلیون هش در ثانیه عبور کرد.

به عقیده حامیان و طرفداران بیت کوین ، چنین پیشرفتی نشان‎‌دهنده و پیش‌قدم جهشی مشابه در قیمت بیت کوین است.

کاربر Hodlonaut در توییتر، آغازگر جنبش مشعل لایتنینگ، نیز در توییتی اذعان داشت که با توجه به تاریخچه شبکه بیت کوین ، افزایش قابل توجه سختی شبکه بیت کوین طی ماه‌های آینده بسیار محتمل خواهد بود.

 

منبع: arzdigital

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =