رئیس جدید سازمان خصوصی سازی از صندوق توسعه ملی آمد

با حکم دژپسند؛

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی علیرضا صالح قائم مقام فعلی صندوق توسعه ملی را به سمت ریاست سازمان خصوصی سازی منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی حکمی از سوی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، علیرضا صالح معاون اسبق سازمان برنامه و بودجه کشور و قائم مقام فعلی صندوق توسعه ملی به سمت معاون وزیر  اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی منصوب شد.

در حکم صالح آمده است: اولویت های برنامه ای چون، تلاش و پیگیری جهت دستیابی به اهداف سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از شیوه های نوین و روش های متنوع در امر واگذاری بنگاه های دولتی، بهره گیری از روش های متنوع برای قیمت گذاری، برنامه ریزی برای بهبود روش ها و تسریع واگذاری سهام شرکت ها و تصدی های قابل واگذاری دولتی، نظارت بر اجرای دقیق مفاد قرار دادهای واگذاری و پشتیبانی برای تحقق اهداف واگذاری باید مورد توجه قرار گیرد.

تدوین و اجرای راهکارهای تسهیل دستیابی به توسعه مشارکت عمومی، شفاف سازی و ارتقای نظام ارزش گذاری دارایی های مشمول واگذاری، ساختار دهی مجدد و تفکیک وظایف حاکمیتی شرکت ها به منظور آماده سازی واگذاری، تقویت نظام کنترل اهداف پس از واگذاری در ترتیبات حقوقی و قرار دادی واگذاری ها و استفاده از روش های علمی در طراحی روش های جدید و ترکیبی واگذاری ها از جمله دیگر اولویت های  برنامه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد..

لازم به ذکر است که رئیس سابق سازمان خصوصی سازی ، علی اشرف پوری حسینی بود که چندی پیش به جرم اخلال در روند خصوصی سازی بازداشت شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  62  =  63