آیفون ۱۱ اپل سرانجام از راه رسید

آیفون ۱۱ اپل با باتری قدرتمند و دوربین دوگانه‌ی باکیفیت و البته طراحی جذاب سرانجام از راه رسید تا برای رقبا قدعلم کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، اپل از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود قصد دارد نوزدهم شهریور با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در اپل ‌پارک، جدیدترین دستاوردهایش در حوزه‌ی گوشی‌های همراه‌ را درمعرض نمایش قرار دهد. کنفرانس اپل سرانجام دقایقی پیش آغاز شد و این شرکت جدیدترین گوشی‌هایش را معرفی کرد؛ گوشی‌هایی که از ماه‌ها پیش منابع مختلف جزئيات مربوط به آن‌ها را فاش کرده بودند و تا پیش از معرفی رسمی، تقریبا همه‌چیز را درباره‌ی آن‌ها می‌دانستیم.

آیفون ۱۱ اپل ، مدل معمولی خانواده‌ی گوشی‌های آیفون ۱۱، برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۶.۱ اینچ لیکوئید رتینا با پنل LCD بهره می‌گیرد و از این حیث به‌نوعی مدل جدید گوشی آیفون XR به‌شمار می‌آید و بازار همان گوشی را هدف گرفته است. در قسمت بالایی نمایشگر آیفون ۱۱، شیشه‌ی ضدخش قرار گرفته تا آن را از خطرهای احتمالی محافظت کند. اپل مدعی است شیشه‌ی قرارگرفته روی پنل پشتی و جلویی آیفون ۱۱، سخت‌ترین شیشه‌ی به‌کار برده‌شده در گوشی‌های همراه تا‌به‌امروز است.

گوشی جدید اپل مانند گوشی‌های چند سال اخیر این شرکت، فریمی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ دارد که در بین دو پنل شیشه‌ای جای گرفته و به‌طور کلی جذابیت خاصی به گوشی بخشیده است. آیفون ۱۱ به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP67 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت بسیار زیادی دارد.

پرچم‌دار جدید اپل هنگام عرضه از سیستم‌عامل iOS 13 بهره خواهد گرفت. درضمن، این گوشی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی قدرتمند A13 بایونیک استفاده می‌کند. اپل با ارائه‌ی آماری مدعی شد سیستم-روی-چیپ A13 بایونیک، به سریع‌ترین CPU و GPU در گوشی‌های هوشمند تا‌به‌امروز مجهز شده است. آیفون ۱۱ درکنار موارد یادشده از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند.

پرچم‌داران امسال اپل تمرکز ویژه‌ای روی دوربین کرده‌اند. پنل پشتی آیفون ۱۱ میزبان دو دوربین مجزا با چینشی جدید است که چنین چینشی را پیش‌تر در تصاویر فاش‌شده دیده بودیم. به‌طور کلی در این مدت، کاربران نگاه مثبتی به آن نداشتند؛ اما درهرصورت این نوع چینش جذابیت‌های خاص خود را دارد. دوربین اصلی آیفون ۱۱ به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز عریض و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز است. ناگفته نماند این دوربین لرزش‌گیر اپتیکال تصویر دارد و از دیافراگمی با قطر f/1.8 بهره می‌برد. دوربین دوم نیز حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به لنز فوق عریض مجهز است. دوربین اصلی گوشی جدید اپل توانایی ضبط ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد و از حالت عکاسی شبانه به‌نام نایت مود بهره می‌گیرد.

در پنل جلویی آیفون ۱۱ دوربین سلفی TrueDepth از نوع مدت‌پرواز سه‌بعدی (3D ToF) را شاهد هستیم. این دوربین سلفی از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و توان زیادی در ثبت تصاویر و فیلم‌های باکیفیت دارد. درحقیقت، دوربین سلفی آیفون ۱۱ می‌تواند ویدئوها را با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند که در یک کلام عالی است. افزون‌بر‌این‌، دوربین سلفی آیفون ۱۱ نخستین‌بار در تاریخ آیفون‌ها، به قابلیت ضبط ویدئو حرکت آهسته مجهز شده و نخستین آیفون اپل است که ویدئو 4k 60 اسلموشن را در دوربین سلفی به‌ارمغان می‌آورد. اپل سلفی‌های حرکت آهسته را Slofie (اسلوفی) نامیده است.

گوشی‌های آیفون همواره در مقایسه با رقبای هم‌رده‌‌ی خود، باتری‌های ضعیف‌تری داشته‌اند. امسال ظاهرا خانواده‌ی آیفون ۱۱ تمرکز ویژه‌ای روی باتری کرده و در پی آن است نقص یادشده را برطرف کنند. بر‌این‌اساس، آیفون ۱۱ اپل به باتری قدرتمندی مجهز شده است.
آیفون ۱۱ قرار است در ۶ رنگ متنوع (بنفش، سبز، زرد، قرمز، مشکی و سفید) با قیمت پایه‌ی ۶۹۹ دلار روانه‌ی بازار شود. درانتها، می‌توانید مشخصات فنی دقیق آیفون ۱۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =