بانک‎ها و موسسات مالی باید پذیرای نوآوری باشند

رئیس صندوق بین المللی پول:

کریستین لاگارد، کاندیدای ریاست بانک مرکزی اروپا و رئیس صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد که بانک‌های مرکزی و ناظران مالی باید ضمن حمایت از مصرف‎کنندگان، پذیرای نوآوری ‏هایی مانندکریپتوکارنسی نیز باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، کریستین لاگارد در طی بیانیه مقدماتی خود در یک خبر رسمی منتشر شده از صندوق بین‌المللی پول به کمیته امور اقتصادی و مالی پارلمان اروپا گفت که بانک‌های مرکزی و قانونگذاران مالی باید پذیرای فرصت‌هایی برای تغییر باشند. او خاطر نشان ساخت:

در مورد فن‌آوری‌های جدید از جمله واحدهای پول دیجیتال فرصت علاوه بر اینکه به معنی هوشیاری در برابر ریسک از منظر ثبات مالی، حفظ حریم خصوصی یا فعالیت‌های مجرمانه و اطمینان از تنظیم مقررات مناسب برای هدایت تکنولوژی به سمت منافع عمومی است. همچنین به معنای تشخیص و شناخت فواید و منافع اجتماعی گسترده‌تر از نوآوری و ایجاد فضای مناسب برای توسعه آن‌ها است.

وی همچنین قول داد که، اگر رئیس بانک مرکزی اروپا شود، اولویت‏های او تعهد به وظیفه و چابکی مؤسسه، فراگیر بودن و تنوع خواهد بود.

لاگارد همچنین اظهار داشت تمام تلاش خود را میکند که مؤسسات به سرعت با محیط درحال تغییر و تحول سازگار شوند.

همانطورکه کوین تلگراف در ماه فوریه گزارش داد، لاگارد در آن زمان ادعا کرد که تنظیم مقررات ارزهای رمزپایه در سطح بین‌المللی اجتناب‌ناپذیر و ضروری است. او در ماه آوریل نیز گفت که مبتکران بلاکچین “دنیای مالی سنتی را تکان میدهند” و تأثیر روشنی بر بازیکنان فعلی دارند.

 

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5