سهم‌فین‌تک در شاخصGDP با ایجاد ساختار مناسب مالی افزایش پیدا می‌کند

عبدالحمید منصوری:

مدیر عامل TLS در کنفرانس فین تک با اشاره به مفهوم تولید ناخالص داخلی (GDP) گفت: ۳۳۴ میلیون دلار رقم GDP کشور است. با این رقم در جهان در رتبه چهلم قرار گرفتیم و ارزش تولید ناخالص داخلی ما زیر یک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، عبدالحمید منصوری در کنفرانس فین‌تک با اشاره به نقش فین‌تک‌ها در اقتصاد و GDP کشور گفت: موضوع GDP نقطه‌ای حساس و مهم در اقتصاد به شمار می‌رود؛ هم اکنون به دلیل افزایش نرخ ارز در برابر ریال تولید ناخالص داخلی ایران در مقیاس جهانی کمتر از یک درصد است و باید برای افزایش اقتصاد ناشی از تولیدات راهکاری در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت TLS افزود: فین‌تکها می‌توانند نقشی مهم در اقتصاد داشته باشند، اما باید ساختارهای مالی و اقتصادی کشور اصلاح و بازسازی شود.

منصوری با اشاره به آی‌بی‌ام (IBM) گفت: "این شرکت در سال ۲۰۱۱  واژه‌هایی را تحت عنوان smart palnet مطرح کرد. در واقع این کار تدوین نقشه برای هوشمندسازی است."

وی در ادامه با اشاره به مفهوم تولید ناخالص داخلی (GDP) گفت: "۳۳۴ میلیون دلار رقم GDP کشور است. با این رقم در جهان در رتبه چهلم قرار گرفتیم و ارزش تولید ناخالص داخلی ما زیر یک است."

جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی موضوع دیگری بود که منصوری به آن پرداخت. او گفت: "گردش مالی شاپرک دوبرابر GDP کشور است، اما سوال این است که آیا به‌ همین میزان هم برای کشور  ارزش خلق کرده است؟"

فین‌تک دیگر تنها مربوط به مسائل مالی نیست بلکه تمامی صنایع را در برگرفته است. او با بیان این نکته گفت: "تا به امروز شش هزار و هشتصد رمزارز به وجود آمده اما تنها دوهزار و دویست تا از آنها فعال هستند. این یکی از خطراتی است که عده‌ای را نگران می‌کند. باید در مسیری قدم بگذاریم که قوی‌تر است. در هر صورت هر پدیده‌ای خواهان و دش من دارد."

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  12  =