جزییات بخشنامه جدید بانک مسکن با طرح ويژه كاهش مطالبات غير جاري (طرح ميثاق)

بانک مسکن شرایط جدید بهره‌مندی از بخشودگی جرایم مربوط به اقساط معوق تسهیلات‌گیرندگان را تا پایان آبان ماه سال جاری، در طرح ويژه كاهش مطالبات غير جاري (طرح ميثاق) اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بانک مسکن به منظور دستيابي به اهداف تعيين شده سال‌ جاري در وصول مطالبات معوق و بهبود عملكرد شعب و مديريت‌هاي شعب در حوزه وصول مطالبات و در راستاي ايجاد شرايط و مشوق‌هاي لازم براي مشتريان داراي اقساط غير جاري بالاخص با در نظر گرفتن شرايط اقتصادي و تسريع در روند كاهش مطالبات غير جاري(سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول)،  با طرح ويژه كاهش مطالبات غير جاري (طرح ميثاق) از تاریخ 30/5/98 تا تاریخ 30/8/98 موافقت نمود.

در اولین بند از این طرح مقرر شد در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیر جاری تسهیلات پرداختی اعم از انواع عقود مبادله‌ای، مشارکتی وام قرض الحسنه و … و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌هاي ضبط شده، خالص جرايم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد (حسب مورد 6 تا 14 درصد از نرخ وجه التزام) به نسبت واريزي بدهكاران مورد بخشودگي قرار ‌گيرد.

آن دسته از مشتریان بانک مسکن که به روش‌های غیرحضوری و از طریق پایا نه‌های خودپرداز ، خود دریافت، اینترنت ‌بانک و همراه ‌بانک نیز نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، ، اسناد بخشودگي جرايم مربوط به عقود مبادله‌اي موجود در سيستم تسهيلات متمركز (خوددريافت) به صورت سيستمي صادر خواهد شد و می‌توانند از مزایای طرح میثاق برخوردار شوند.

این گزارش می افزاید بر اساس دومین بند طرح میثاق ، جرایم سازنده‌هایی که تسهیلات ساخت دریافت کرده بودند، در صورت تعیین تکلیف مطالبات تا پایا ن آبان ماه بخشیده می شود.

سومین بند از طرح ويژه كاهش مطالبات غير جاري تا پایا ن آبان ماه سالجاری به تغيير نام مديون بدون واريز درصدي از بدهي در مورد آن‌دسته از مشترياني كه فاقد مطالبات غير جاري بوده و يا نسبت به واريز مطالبات غير جاري خود به شرح مذكور اقدام نمايند، اشاره دارد.

در بند بعدی از این طرح به منظور تعيين تكليف مطالبات ناشي از تسهيلات مضاربه و اموال سرمايه‌اي (مانده بدهي تا سقف يك ميليارد ريال) با تاريخ سررسيد حداكثر پايان سال 1395 مشوق هایی در نظر گرفته شد.به گزارش هیبنا، پيامك اطلاع‌رساني طرح بخشودگي جرايم، براي مديونين تمامي قراردادهاي مطالباتي ارسال خواهد شد.

 

 

 

منبع: هیبنا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =