وضعیت ریال و سایر ارزهای بین‎المللی در معاملات بیت کوین

معیارهای فراوانی برای اثبات محبوبیت معاملات بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه در مناطق مختلف جغرافیایی در سراسر دنیا وجود دارد. یکی از آن‌ها بررسی نمودار بیشترین ارزهای فیات مورد معامله است که نتایج جالبی را آشکار کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، جای تعجب نیست که با توجه به آمار منتشره از سوی Coinhills.com، دلار آمریکا در صدر معاملات قرار بگیرد. دلار با در اختیار داشتن ۶۵% از مجموع ۴۵۰ هزار معامله بیت کوین روزانه، برنده این بررسی است. البته این به آن معنا نیست که آمریکا الزاماً کشور برتر است چون بسیاری از صرافی ‎های بین‌المللی، زوج‌های ارزی دیجیتال را به دلار آمریکا عرضه می‌کنند. حساب‌های بانکی به دلار آمریکا نیز در سراسر جهان رواج دارد زیرا درحال حاضر واحد پول رایج جهان است.

دومین ارز محبوب فیات که برای تجارت بیت کوین استفاده میشود، ین ژاپن است. ژاپن به تنهایی بیش از ۲۱٪ تجارت کل بازار بیت کوین را در اختیار دارد و از آنجا که احتمال تجارت بر روی جفت‎های ین در خارج از کشور ژاپن بعید میباشد، این حجم از دادوستد بسیار حایز اهمیت میباشد.

تجارت و پذیرش کریپتو در ژاپن با قدرت فراوانی پیش میرود چرا که این کشور دارای یک دولت پیشتاز و بسیار فعال و یک چارچوب نظارتی محکم است. از این منظر، میتوان گفت که ایالات متحده عقب مانده است زیرا قانونگذاران همچنان به تأخیر انداختن در تأیید محصولات سرمایه‎گذاری مرتبط با کریپتو میپردازند.

سومین واحد پولی عبارتست از وون کره جنوبی با حجمی بالغ بر ۹٪ از کل بازار. باز هم به احتمال زیاد جفت ارز وون_بیتکوین برخلاف دلار که یک ارز جهانی است، فقط در کره ارائه میشود. بارها و بارها شاهد آن بودیم که حرکت بازار در سشن بازار معاملات آسیا به حرکت در آمده و ژاپن و کره، روی هم یک سوم از معاملات بیت کوین مبتنی بر فیات را تشکیل میدهند، که این موضوع جای تعجب ندارد.

علاقه پایین به بیت کوین در اروپا

پس از سه ارز ذکر شده در بالا که مجموعاً بیش از ۹۵ درصد کل معاملات بیت کوین /فیات را تشکیل میدهد، یورو با اینکه پول رسمی ۱۹ کشور از ۲۸ کشور اتحادیه اروپاست، تنها با ۱.۵ درصد کل معاملات بیت کوین که بسیار ناچیز نیز میباشد در رتبه چهارم قرار دارد.

اروپا در مقایسه با آسیا و امریکا مسیری طولانی را عقب مانده است اما در همین مسیر عقب افتاده برخی از کشورها به نسبت دیگر کشورها از وضعیت قابل قبول و بالاتری برخوردارند.

انگلستان با اینکه به‎شدت در تلاش است تا خود را از اتحادیه اروپا جدا سازد، با اختصاص یک درصد از معاملات بیت کوین در قالب پوند انگلیس، در جایگاه پنجم قرار دارد.

پذیرش بیت کوین در انگلستان درحال حاضر منتفی است و معاملات توسط عده معدودی درحال انجام میباشد. لهستان به نسبت سایر کشورهای حوزه اروپا با ۰.۵ درصد معاملات بیت کوین با واحد پولی Zloty در وضعیت بهتری قرار دارد.

این آمار بیانگر تسلط آشکار آسیا بویژه ژاپن و کره جنوبی بر بازار رمزارز ی است . چین نمیتوانست در این ارزیابی قرار گیرد چرا که بدلیل قوانین حاکم بر این کشور بسیاری از معاملات خارج از این کشور و صرافی ‎های مستقر در آن و بصورت OTC انجام میشود. احتمالاً با پیوستن هند و چین وضعیت منطقه آسیا از این هم بهتر خواهد شد.

طبق رده‎بندی انجام شده، ریال ایران نیز درحال حاضر با کسب ۰.۰۰۰۳ درصد از حجم معاملات بازار بیت کوین در رتبه چهل و هشتم این جدول قرار دارد.

 

منبع: bitcoinist 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1