پول نقد آخرین سنگر بانکداری سنتی به شمار می‌رود

مدیرعامل توسن تکنو:

دکتر محمد مظاهری مدیرعامل توسن تکنو در نشست خبری این شرکت که به مناسبت نصب و راه‌اندازی بیش از ۱۰۰۰ ماشین خودگردان بانکی (Cash Recycler) برگزار شد گفت: پول نقد آخرین سنگر بانکداری سنتی به شمار می‌رود.امروز در نقطه‌ای هستیم که برای واریز وجه نقد نیاز نیست مشتریان به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،  محمد مظاهری، در نشستی خبری به مناسبت نصب و راه اندازی بیش از 1000 ماشین خودگردان بانکی ( Cash Recycler )  با اشاره به خودکار سازی پول نقد، گفت: پول نقد آخرین سنگر بانکداری سنتی به شمار می‌رود و نظام بانکی ایران به عنوان یکی از صنایع نوآور با کمک فناوری‌های نوین در چند سال اخیر است و دیگر برای واریز وجه نقد نیاز نیست تا مشتریان به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد:  چشم انداز توسن تکنو بهبود تجربه مردم از جامعه دیجیتال است و به دنبال کاربردی سازی فناوری‌های جدید در نظام بانکی هستیم.

مظاهری عنوان کرد: می‌دانیم که در راستای بهبود تجربه خوشایند مردم از تجربه دیجیتال، بانک‌ها مشغول تدوین راهبرد دیجیتالی خود هستند که سند بالادستی آن از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ شده است.

در حال حاضر طبق آمارهای بانک مرکزی بیش از  ۶۵ هزار ماشین بانکی در کشور داریم که در سال بیش از  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان وجه نقد به مشتریان ارائه می‌کنند. این حجم حاصل ۳.۵ میلیون عملیات پولگذاری خودپرداز است که فرایند به‌شدت پرهزینه‌ای است.

مظاهری درباره وضعیت کشورهای همسایه در زمینه استفاده از ATMR گفت: بالغ بر ۱۰ درصد خودپرداز های ترکیه مدل خودپرداز و خود دریافت هستند که در ایران زمینه رشد استفاده از این ماشین‌ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم، بانک‌ها در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال در سال ۱۴۰۰ باید به هدف ۸ درصد خودپرداز های خودگردان برسند؛ کاهش و تحول شعب نیازمند ماشین‌های بانکی هوشمند و دستگاه‌های خودپرداز و خود دریافت است.

مدیرعامل توسن تکنو تاکید کرد: تعداد ۱۲۱۵  دستگاه ATMR در سراسر کشور برای 8 بانک راه‌اندازی شده و ۴ بانک دولتی و خصوصی دیگر نیز در مرحله آزمایش قرار دارند.

وی ادامه داد: ‌آمارهای گزارشات جهانی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ در حدود ۷۰ درصد دستگاه ATMR خواهند بود.

مظاهری عنوان کرد: در تحقیقاتی که انجام داده بودیم روی چند بانک کشور به این رسیدیم که از ۳۴ درصد تا ۸ درصد ظرفیت شعب بانک‌ها مشغول دریافت وجه نقد هستند و تحقیقات دیگری نشان داده است که سومین دلیل در تراکنش‌های مالی که مشتری به خاطرش به شعب مراجعه می‌کند، واریز وجه است! پس می‌بینیم که واریز وجه نقد یکی از نقاطی است که بانک‌ها برای رسیدن به بانک دیجیتال باید به سمت رفتن برداشتن بار آن از دوش شعب بروند.

در همین راستا ما در توسن تکنو به بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودگردان پول نقد رسیده‌ایم و توانسته‌ایم نزدیک به ۲ درصد آن مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال را خودکارسازی کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =